Uber Eats smaker på Skandinavia. Matmarkedet i storbyene hardner til

Den populære matleveringstjenesten til Uber kan gi Foodora og Volt knallhard konkurranse i Stockholm.

Mat kan åpenbart brukes for å spise opp tapte markedsandeler. For halvannen måned siden kjørte den siste Uberpop-bilen rundt på Stockholms gater. Etter at 21 førere var blitt dømt for ulovlig taxivirksomhet, skjønte Uber til sist at de ikke kunne fortsette å la førerne ta smellen for at tjenesten Uberpop ikke var forenlig med svensk lov.

Jobbannonser

Via Linkedin søker Uber nå etter fem personer som skal jobbe med Uber Eats i den svenske hovedstaden. Det gjør at flere spekulerer i om Stockholm er neste by på tur for budtjenesten av middagsmat.

Uber Eats ble lansert i Toronto i september i fjor, og ni måneder senere har den spredd seg til nærmere 20 byer verden over.

Ingen overraskelse

− Uber Eats har vært utrolig populært i hver by vi har lansert tjenesten, så at vi undersøker mulighetene for å lansere i Stockholm, kan neppe komme som en overraskelse, sier Oliver Carra, Ubers nordiske talsperson, i følge Di Digital.

Lanseringsdato vil Carra derimot ikke snakke om.

Hvis Uber Eats beslutter seg for å åpne virksomhet i Stockholm kan de vente seg tøff konkurranse for etablerte selskaper som Foodora og Volt.

Jørgen Skjelsbæk
Journalist

Jørgen Skjelsbæk

Jørgen Skjelsbæk

Journalist