Mediestartup vil utfordre VG og Dagbladet. Skal ansette 20 journalister og selgere de neste 18 månedene.

Filter Media mener de har knekt forretningsmodell-koden i mediebransjen. Nå trenger de penger for å utvide.

Filter Media innkalte til pressekonferanse i dag for å fortelle om sine «skumle planer». Planene består i å utvide staben fra to journalister til 20 nye journalister og selgere de neste 18 månedene.

Gründerne selv, som består av tidligere Dagbladet-ansatte, i tillegg til Otovo-gründer Andreas Thorsheim og Preben Carlsen i PR-byrået Trigger, skal selv gå inn i selskapet med 1,5 millioner kroner. I tillegg vil de hente inn 10 millioner kroner fra eksterne investorer, skriver Medier24.

Vil utfordre de store avisene

Styreleder og medgründer Even Aas-Eng vil utfordre VG og Dagbladet om posisjonen som Norges store nyhetsnettsted.

– Det vi gjør nå er at vi rett og slett ønsker å prøve å bygge Norges neste store nyhetsnettsted. Vi mener at vi har knekt koden for å drive en lønnsom avis med fokus på kvalitetsjournalistikk. Vi har tenkt å hente inn ti millioner kroner for å kunne konkurrere med de store, sier Aas-Eng, skriver Medier24.

Filter Media som består av Filter Partner (content marketing), Filter Nyheter og Filter Film og TV har i 2016 omsatt for 2 millioner kroner, rapporterer Medier24 fra pressekonferansen.

– Vi ser at modellen fungerer. Og så må vi gjøre det vi gjør nå, oftere og enda bedre, sier publisher Lars Eide, skriver Medier 24.

 

Lucas

Lucas

Lucas Weldeghebriel, journalist og gründer i Shifter. Send tips til lucas at shifter dot no.
Lucas
Lucas

Lucas

Lucas Weldeghebriel, journalist og gründer i Shifter. Send tips til lucas at shifter dot no.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *