chatgpt

Skjermdump av AI-løsningen til Otovo

Slik har Otovo tatt i bruk ChatGPT

Solcelle-selskapet Otovo har nå tatt i bruk OpenAI's ChatGPT for å forbedre leveringsprosessene i alle landene de opererer i.

Publisert Sist oppdatert

OpenAI's ChatGPT APIs avanserte teknikker innen naturlig språkbehandling for å generere sammenhengende tekster basert på gitt inndata, fases raskt inn i næringslivet.

Nå er det Otovo som har funnet et lovende bruksområde.

Løsningen de har utviklet gjør det mulig for Otovo å generere automatiske oppsummeringer av installasjonsprosjekter på alle språkene de møter i alle markedene de er aktive i for tiden.

Simen Fure Jørgensen, chief product manager i Otovo

Dette skal hjelpe selskapet med å kommunisere mer effektivt med kunder, installatører og teammedlemmer i hele Europa.

– Ved å generere oppsummeringer av prosjektene våre på alle språk, kan våre ansatte raskt sette seg inn problemstillingen og gi kundene god hjelp sier Simen Fure Jørgensen, Otovo's Chief Product Officer.

Han forklarer at Otovo's bruk av ChatGPT API handler om å gjenspeile selskapets forpliktelse til innovasjon og kontinuerlig forbedring. Målet er å levere løsninger for grønn energi som er enkle å bruke, pålitelige og kostnadseffektive.

Rikard Eide, Engineering Manager hos Otovo, er ansvarlig for implementasjonen av løsningen.

Rikard Eide er ansvarlig for implementeringen av løsningen hos Otovo.

– Det er utrolig spennende og gøy å ta i bruk banebrytende teknologi som API-et til ChatGPT og se med egne øyne hvordan det gir verdi til kundene og brukerne våre, sier han. – De nye språk- og bildemodellene gjør at vi kan bygge bedre produkter raskere og, ha større positiv påvirkning på kundene våre og samfunnet som helhet.