Hvordan jobbe smartere? Morten T. Hansen gir sine beste tips. Illustrasjonsfoto

7 råd for smartere jobbing: «Startups bør ha beinharde prioriteringer»

Mona Sæther Evensen

Mona Sæther Evensen

Publisert 20. mai 2019

Knallharde prioriteringer og konstruktiv krangling i møter er blant tipsene for å lykkes i startup-jobben.

Men hvordan jobber vi best? Vanskelig spørsmål, men noen svar er vel vanlige:

Jobb med noe du brenner for. Sett deg tydelige mål. Samarbeid er bra. Hardt arbeid gir gevinst. Floskler, ifølge forskning.

For arbeid er komplekst, og mye av det vi tenker om det er direkte feil, ifølge boken «Suveren på Jobb» av Morten T. Hansen. Han er professor i ledelse på Berkeley, University of California, tidligere professor ved Harvard Business School og INSEAD. 

Thinkers50 rangerer ham som en av verdens mest innflytelsesrike ledelseseksperter, og i denne saken deler han sine beste tips.

Bli medlem av Shifter Pro og få tilgang på eksklusive saker (BETA).
Shifter Pro er foreløpig kostnadsfritt.

Registrer deg nå

Er du allerede medlem? Logg inn her.

Bransje: 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på det viktigste som skjer innen startups, innovasjon og teknologi. Motta nyheter, reportasjer, innsikt og eksklusivt materiale rett i innboksen.