Eirik de Ferry Smith går fra Dagens Næringsliv til Kobler. Foto: Privat

Adtech-startup henter fra DN: Skal knytte mennesker og budskap enda tettere

Vilde Mebust Erichsen

Vilde Mebust Erichsen

Journalist

Publisert 2. januar 2019

Kobler har utvidet teamet med en ny senior-rådgiver.

Eirik de Ferry Smith kommer fra stillingen som strategisk rådgiver i Dagens Næringsliv, der ansvarlig for oppbyggingen av mediehusets «trading desk».

Nå skal han hjelpe annonsører å treffe bedre med sin digitale annonsering ved å sikre at annonsen alltid er i riktig kontekst, skriver Kobler i en pressemelding.

– Vi er veldig glade for å få på plass en så erfaren ressurs som Eirik som vil løfte Kobler videre, sier kommersiell direktør i Kobler, Tomas Borgen Torgersen.

Kobler er en plattform for treffsikker og interessevekkende kommunikasjon – som ifølge selskapet skal gi maksimal uttelling, fordi budskapet oppleves som vesentlig.

– De fleste erfarer nå at GDPR har gjort det vanskeligere og mer usikkert å bruke persondata ved annonsering, sier de Ferry Smith – og fortsetter:

– Jeg elsker teknologi og godt innhold. Enda bedre blir det når man kan knytte mennesker og budskap sammen. Derfor er det gøy å være en del av Kobler. Sammen med de andre på huset er jeg sikker på at vi kan gjøre kontekstuell kommunikasjon til en viktig aktivitet for norske annonsører i 2019, sier han.

Bransje: 

Har du byttet jobb?

Shifter publiserer jobbskifter for folk som jobber i teknologibaserte oppstartsselskaper, samt de som jobber med teknologiutvikling, innovasjon og forretningsutvikling i etablerte selskaper og virksomheter. Hvis du ikke faller inn under en av disse kategoriene, vil ikke jobbyttet bli publisert.

Del det på Shifter

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på det viktigste som skjer innen startups, innovasjon og teknologi. Motta nyheter, reportasjer, innsikt og eksklusivt materiale rett i innboksen.