Eirik de Ferry Smith går fra Dagens Næringsliv til Kobler. Foto: Privat

Adtech-startup henter fra DN: Skal knytte mennesker og budskap enda tettere

Publisert Sist oppdatert

Kobler har utvidet teamet med en ny senior-rådgiver.

Eirik de Ferry Smith kommer fra stillingen som strategisk rådgiver i Dagens Næringsliv, der ansvarlig for oppbyggingen av mediehusets «trading desk».

Nå skal han hjelpe annonsører å treffe bedre med sin digitale annonsering ved å sikre at annonsen alltid er i riktig kontekst, skriver Kobler i en pressemelding.

– Vi er veldig glade for å få på plass en så erfaren ressurs som Eirik som vil løfte Kobler videre, sier kommersiell direktør i Kobler, Tomas Borgen Torgersen.

Kobler er en plattform for treffsikker og interessevekkende kommunikasjon - som ifølge selskapet skal gi maksimal uttelling, fordi budskapet oppleves som vesentlig.

– De fleste erfarer nå at GDPR har gjort det vanskeligere og mer usikkert å bruke persondata ved annonsering, sier de Ferry Smith - og fortsetter:

– Jeg elsker teknologi og godt innhold. Enda bedre blir det når man kan knytte mennesker og budskap sammen. Derfor er det gøy å være en del av Kobler. Sammen med de andre på huset er jeg sikker på at vi kan gjøre kontekstuell kommunikasjon til en viktig aktivitet for norske annonsører i 2019, sier han.