Eirik de Ferry Smith går fra Dagens Næringsliv til Kobler. Foto: Privat

Adtech-startup henter fra DN: Skal knytte mennesker og budskap enda tettere

Vilde Mebust Erichsen

Vilde Mebust Erichsen

Journalist

Publisert 2. januar 2019

Kobler har utvidet teamet med en ny senior-rådgiver.

Eirik de Ferry Smith kommer fra stillingen som strategisk rådgiver i Dagens Næringsliv, der ansvarlig for oppbyggingen av mediehusets «trading desk».

Nå skal han hjelpe annonsører å treffe bedre med sin digitale annonsering ved å sikre at annonsen alltid er i riktig kontekst, skriver Kobler i en pressemelding.

– Vi er veldig glade for å få på plass en så erfaren ressurs som Eirik som vil løfte Kobler videre, sier kommersiell direktør i Kobler, Tomas Borgen Torgersen.

Kobler er en plattform for treffsikker og interessevekkende kommunikasjon – som ifølge selskapet skal gi maksimal uttelling, fordi budskapet oppleves som vesentlig.

– De fleste erfarer nå at GDPR har gjort det vanskeligere og mer usikkert å bruke persondata ved annonsering, sier de Ferry Smith – og fortsetter:

– Jeg elsker teknologi og godt innhold. Enda bedre blir det når man kan knytte mennesker og budskap sammen. Derfor er det gøy å være en del av Kobler. Sammen med de andre på huset er jeg sikker på at vi kan gjøre kontekstuell kommunikasjon til en viktig aktivitet for norske annonsører i 2019, sier han.

Bransje: 

Har du byttet jobb?

Shifter publiserer jobbskifter for folk som jobber i teknologibaserte oppstartsselskaper, samt de som jobber med teknologiutvikling, innovasjon og forretningsutvikling i etablerte selskaper og virksomheter. Hvis du ikke faller inn under en av disse kategoriene, vil ikke jobbyttet bli publisert.

Del det på Shifter