Amund Eide Igesund har de siste fem årene jobbet i Kina. Foto: Privat

Amund Eide Igesund er ny «growth hacker» i Wiral

Vilde Mebust Erichsen

Vilde Mebust Erichsen

Journalist

Publisert 22. august 2019

Skal sikre økt salg av det norske zipline-kameraet. 

Igesund har de siste ti årene jobbet med digital markedsføring, de siste fem årene i Kina. Wirals nye «growth hacker» har også en mastergrad i økonomi.

– Da jeg returnerte til Norge hadde jeg et mål om å finne en jobb som kombinerer store deler av ferdighetsspekteret mitt, sier Igesund og fortsetter:

– I tillegg var jeg opptatt av å finne et firma som solgte produktene sine globalt – og hvor det ble lagt opp til at mye av salget skulle skje på nett.

I Wiral fant han «en god stilling i et ungt, ambisiøst og dynamisk miljø»:

– Wirals målgruppe er også noe jeg kan identifisere meg med, noe som gjør det lettere å identifisere og oppsøke relevante salgskanaler.

Nå ser Igesund frem til å legge strategien for nettsalg i årene som kommer.

– Til tross for Wirals sterke vekst, er det fortsatt mye upløyd mark når det kommer til salg gjennom digitale kanaler.

Les også: Wiral solgte for 4,4 millioner: Nå tar de grepet som skal føre zipline-kameraet til nye høyder

Bransje: 

Har du byttet jobb?

Shifter publiserer jobbskifter for folk som jobber i teknologibaserte oppstartsselskaper, samt de som jobber med teknologiutvikling, innovasjon og forretningsutvikling i etablerte selskaper og virksomheter. Hvis du ikke faller inn under en av disse kategoriene, vil ikke jobbyttet bli publisert.

Del det på Shifter

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på det viktigste som skjer innen startups, innovasjon og teknologi. Motta nyheter, reportasjer, innsikt og eksklusivt materiale rett i innboksen.