Cecilie Priscilla Norseth er nyansatt i timetoRIOT.

Timetoriot henter Cecilie Priscilla fra Sony Music

Benedicte Tandsæther-Andersen

Benedicte Tandsæther-Andersen

Journalist

Publisert 29. januar 2019

Cecilie Priscilla Norseth har mer enn 20 års erfaring innenfor den kreative industrien, og har den seneste tiden vært aktuell til en stilling hos Sony Music Entertainment. 

Norseth har gjort et «omfattende arbeid» innenfor musikkindustrien, og i tillegg ledet Norsk Filmforbund (NFF) fra 2006 – 2009. Som nyansatt leder for markedsføring i timetoRIOT forteller Norseth at det har vært spennende å følge prosessen fra idéutviklingen, til hvordan selskapet er i dag.

— Jeg gleder meg til å jobbe i et miljø med raskt tempo og med et globalt fokus. Jeg har fulgt timetoRIOT tett siden begynnelsen, og jeg mente da, som jeg fremdeles gjør nå, at det er et fantastisk selskap, som kommer til å endre industrien til det bedre, sier Norseth i en pressemelding fra selskapet.

I sin forrige jobb hos Sony Music Entertainment var Norseth ansvarlig for Columbias internasjonale katalog i Norge. Hun har ledet den nasjonale markedsføringen av globale superstjerner som Bruce Springsteen, Beyoncé, Daft Punk, Pharrell og Foo Fighters, og har samarbeidet tett med flere av de internasjonale kontorene.

Administrerende direktør for timetoRIOT, Kimberly Larsen, forteller at Norseth har vært på deres ønskeliste «over lang tid».

— Det er store likheter mellom lansering av nye artister og / eller nye album og i det å bygge opp nye selskaper. I begge er du avhengig av å tenke innovativt, på tvers av plattformer og involvere deg med kundene, sier Larsen i en pressemelding.

Bransje: 

Har du byttet jobb?

Shifter publiserer jobbskifter for folk som jobber i teknologibaserte oppstartsselskaper, samt de som jobber med teknologiutvikling, innovasjon og forretningsutvikling i etablerte selskaper og virksomheter. Hvis du ikke faller inn under en av disse kategoriene, vil ikke jobbyttet bli publisert.

Del det på Shifter