Annonsørinnhold:

Merkevareekspert Monna Nordhagen: Styrk din strategiske kompetanse

Publisert Sist oppdatert

Monna Nordhagen har vært gründer før, blant annet av designbyrået Brandlab som ble solgt til SDG etter 10 år. Med Mars Brand Strategy rendyrker hun det som har blitt et tydeligere og tydeligere verdiforslag gjennom utallige år som merkevareekspert, nemlig å bidra til en strategisk tilnærming til, og metodisk bruk av merkevare for å oppnå forretningsmessige resultater.

- Jeg har snakket om hvor viktig merkevarestrategi er til jeg har blitt sår og hes i mange år, sier Nordhagen. For alle oss som er opptatt av å bygge sterke merkevarer i Norge er det en stor glede at dette er kommet høyere opp på agendaen for mange.

Mars ikke alene om å ha forstått at evnen til å bruke merkevaren strategisk for å oppnå resultater gir konkurransemessige fortrinn. Gartners CMO-undersøkelse for 2020 viser at merkevarestrategisk kompetanse nå topper listen over hva ledere ønsker seg at markedsfunksjonen skal mestre. Digitalkompetanse er vippet ned fra førsteplassen.

Mars er et uavhengig konsulentselskap, som jobber med noen av de sterkeste merkevarene i Norge.

Det aller viktigste Mars-partner Kirsti Rogne og Nordhagen gjør, er likevel å spre metode og merkevarestrategisk kompetanse. Det startet med at de skrev merkevarestrategi-boken Raketter og rebeller.

Vårt ønske om formidling og deling har nå funnet sin form i kurs-rekken vi har utviklet; masterclass i merkevarestrategi. Det er ikke et kurs for pyser, smiler Nordhagen. Man skal være villig til å investere 40 timer i å sette seg inn i metode og verktøy, øve seg på å bruke dem og diskutere, sparre og lære sammen med andre. Men det er verd det, fortsette hun. For det som skjer når merkevarebygging gjøres til et strategisk anliggende for virksomhetens øverste ledelse er at hele organisasjonen kan mobiliseres i å ta den posisjonen merkevaren har bestemt seg for å ta, og leve ut den identiteten man har bestemt at er mest gunstig for å nå frem akkurat til dem man vil være en viktig merkevare for. Og da kommer resultatene.

Les mer om Masterclass i merkevarestrategi.