Benedicte Bøhme er ny Community Manager i folkefinansieringstjensten Spleis fra SpareBank 1.

Fra mediebyrå til folkefinansiering i Spleis: – I vinden som aldri før

Vilde Mebust Erichsen

Vilde Mebust Erichsen

Journalist

Publisert 29. oktober 2018

Benedicte Bøhme skal ha ansvar for markedsføring og kundedialog i folkefinansieringstjensten fra SpareBank 1.

– Det er utrolig spennende å komme inn i en liten fintech-startup på et tidlig stadium, der alt handler om å vokse markedet. Samtidig har vi musklene til et finanskonsern, noe som gir oss gode forutsetninger for å nå ut i markedet, sier hun.

Spleis er en norsk folkefinanseringstjeneste, lansert i 2017.

– Folkefinansiering er i vinden som aldri før, og jobben på markedssiden framover handler om å vise fram mulighetene denne type tjenester gir – både for lag og foreninger, gründere, private og store veldedige organisasjoner. Det er utrolig mange fine prosjekter som bør løftes opp og vises fram, sier Bøhme videre.

Hun er utdannet markedsfører fra NTNU og Bournemouth University, og har de siste årene vært prosjektleder og rådgiver i mediebyrået RED Performance.

Spleis-gjengen er gleder seg over ansettelsen.

– Vi hadde over 100 søkere til stillingen, og Benedicte skilte seg veldig ut. Hun er en dyktig og engasjert markedsfører fra mediebyrå-verden, som kommer til å gjøre en god jobb med å få det norske folk til å få øynene opp for folkefinansiering, sier Haakon Jensen, som leder produktuvikling og marked i Spleis.

Har du byttet jobb?

Shifter publiserer jobbskifter for folk som jobber i teknologibaserte oppstartsselskaper, samt de som jobber med teknologiutvikling, innovasjon og forretningsutvikling i etablerte selskaper og virksomheter. Hvis du ikke faller inn under en av disse kategoriene, vil ikke jobbyttet bli publisert.

Send til redaksjonen@shifter.no og merk med "Nytt om navn" i tittelfeltet.