Anett Nylander er ny "Head of Growth" i Fullstakk Marketing. Foto: Ben Böhmer

Fra Schibsted til Fullstakk: Anett Nylander skal sikre vekst

Vilde Mebust Erichsen

Vilde Mebust Erichsen

Journalist

Publisert 12. juni 2019

Fullstakk Marketing ansetter ny «Head of Growth». 

Anett Nylander har en bachelor i kommunikasjon og en master i ledelse og organisasjonspyskologi. Hun begynte karrieren som digital markedsfører i Nordea.

– De tre siste årene har jeg vært i Schibsted, der jeg blant annet ledet lanseringen av rubrikkappen Shpock og FINN.no sin nye satsning på netthandel, forteller hun.

Som «Head of Growth» i Fullstakk, skal Nylander lede selskapets satsning på nettopp «Growth Hacking«.

– Jeg skal hjelpe våre kunder å få på plass en gode prosesser og rammeverk for vekst-markedsføring ved å ta i bruk den tverrfaglige kompetansen byrået sitter på i dag, samt benytte meg av egne og etablerte growth hacking-rammeverk, sier hun.

– Hvorfor gikk du for akkurat denne jobben?

– «Growth Hacking» er et utrolig spennende fagområde jeg har fulgt med på en god stund mens jeg jobbet i Schibsted. Jeg synes det er på tide at vi markedsførere lærer oss å jobbe enda mer datadrevet, tør å eksperimentere med det vi driver med og å jobbe i større deler av kundetrakta, sier Nylander, og legger til:

– Jeg tror også det er et stort behov for konsulenttjenester på dette området, da resultater gjerne kommer av at man klarer å tenke nytt, etablere nye prosesser og se ting utenfra.

– Hva ser du frem til?

– Siden jeg har jobbet på kundesiden hele livet ser jeg frem til å jobbe med mange ulike kunder, bransjer og problemstillinger. Jeg gleder meg også til å dypdykke i «Growth Hacking» som fagområde, ta det beste fra ekspertene og utvikle et konsulentprodukt som virkelig fungerer for det norske markedet og Fullstakk sine kunder, sier hun.

Bransje: 

Har du byttet jobb?

Shifter publiserer jobbskifter for folk som jobber i teknologibaserte oppstartsselskaper, samt de som jobber med teknologiutvikling, innovasjon og forretningsutvikling i etablerte selskaper og virksomheter. Hvis du ikke faller inn under en av disse kategoriene, vil ikke jobbyttet bli publisert.

Del det på Shifter

Meld deg på Shifters nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på det viktigste som skjer innen startups, innovasjon og teknologi. Motta nyheter, reportasjer, innsikt og eksklusivt materiale rett i innboksen.