Anett Nylander er ny "Head of Growth" i Fullstakk Marketing. Foto: Ben Böhmer

Fra Schibsted til Fullstakk: Anett Nylander skal sikre vekst

Publisert Sist oppdatert

Fullstakk Marketing ansetter ny "Head of Growth". 

Anett Nylander har en bachelor i kommunikasjon og en master i ledelse og organisasjonspyskologi. Hun begynte karrieren som digital markedsfører i Nordea.

– De tre siste årene har jeg vært i Schibsted, der jeg blant annet ledet lanseringen av rubrikkappen Shpock og FINN.no sin nye satsning på netthandel, forteller hun.

Som "Head of Growth" i Fullstakk, skal Nylander lede selskapets satsning på nettopp "Growth Hacking".

– Jeg skal hjelpe våre kunder å få på plass en gode prosesser og rammeverk for vekst-markedsføring ved å ta i bruk den tverrfaglige kompetansen byrået sitter på i dag, samt benytte meg av egne og etablerte growth hacking-rammeverk, sier hun.

– Hvorfor gikk du for akkurat denne jobben?

– "Growth Hacking" er et utrolig spennende fagområde jeg har fulgt med på en god stund mens jeg jobbet i Schibsted. Jeg synes det er på tide at vi markedsførere lærer oss å jobbe enda mer datadrevet, tør å eksperimentere med det vi driver med og å jobbe i større deler av kundetrakta, sier Nylander, og legger til:

– Jeg tror også det er et stort behov for konsulenttjenester på dette området, da resultater gjerne kommer av at man klarer å tenke nytt, etablere nye prosesser og se ting utenfra.

– Hva ser du frem til?

– Siden jeg har jobbet på kundesiden hele livet ser jeg frem til å jobbe med mange ulike kunder, bransjer og problemstillinger. Jeg gleder meg også til å dypdykke i "Growth Hacking" som fagområde, ta det beste fra ekspertene og utvikle et konsulentprodukt som virkelig fungerer for det norske markedet og Fullstakk sine kunder, sier hun.