Ingrid Ødegaard i Whereby forteller om teamets remote-kultur på godt og vondt. Foto: Per-Ivar Nikolaisen

Hennes ansatte får jobbe hvor de vil: Men det handler om mer enn å gi tillatelse

Vilde Mebust Erichsen

Vilde Mebust Erichsen

Journalist

Publisert 7. oktober 2019

Som seg hør og bør i et videokonferanse-selskap, strekker Whereby-teamet seg fra USA til Sunnfjord. Det har blitt en suksess, men medfølger klare rutiner. 

Før sommeren nådde vekstselskapet to millioner dollar i årlige abonnementsinntekter, parallelt med et navnebytte fra Appear.in til Whereby.

I kulissene står 23 ansatte, spredt over 12 lokasjoner. Også de ansatte på hovedkontoret i Oslo, står hver dag fritt til å jobbe hvor de vil.

– Denne friheten er noe av det folk i teamet verdsetter mest ved å jobbe her, sier gründer Ingrid Ødegaard.

– Det lar hver enkelt tilpasse hverdagen sin, slik at de kan stresse mindre og være mest mulig produktive.

Les mer: Appear.in bryter ny milliongrense: Her er planen for å vokse videre

– «Boom» av remote-work

Det blir stadig flere remote-arbeidere blant oss. 70 prosent jobbet i fjor utenfor kontoret minst én dag i uken, viser en global statistikk.

Bli medlem av Shifter Pro og få tilgang på eksklusive saker (BETA).
Shifter Pro er foreløpig kostnadsfritt.

Registrer deg nå

Er du allerede medlem? Logg inn her.

Bransje: 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på det viktigste som skjer innen startups, innovasjon og teknologi. Motta nyheter, reportasjer, innsikt og eksklusivt materiale rett i innboksen.