Meri Sørgaard begynner i StartupLab. Foto: Per-Ivar Nikolaisen

Hun blir StartupLabs nye spydspiss for kommunikasjon: «En drømmesituasjon»

Per-Ivar Nikolaisen

Per-Ivar Nikolaisen

Redaktør og gründer i Shifter

Publisert 18. desember 2018

Meri Sørgaard blir ny digital marketing manager i StartupLab.

29-åringen kommer fra jobben som «produkt marketing manager».

— Jeg får jobbe med 80 superflinke tech-startups som sitter på StartupLab i dag. Det er en drømmesituasjon å få lov til å jobbe med hvert enkelt av disse selskapene, og det aller viktigste jeg får gjøre er å kommunisere hvor utrolig mye bra de får til. Det er rett og slett fantastisk morsomt å få jobbe med å videreutvikle tech-selskapene som sitter på huset, sier Sørgaard.

Hun mener dette er en unik mulighet å markedsføre StartupLab som «det beste stedet for tech-startups å bygge sin bedrift i Norge».

Sørgaard er utdannet pedagog ved Universitetet i Oslo, men har bakgrunn fra både reklamebyrå (SMFB Engine) og startup-verdenen.

— Hva er de største utfordringene du ser i din nye jobb?

— Den største utfordringen er samtidig det som er mest spennende med denne jobben – det sitter 80 selskaper her som alle er supergira på å dele sin historie, samtidig som de vil lære mer om markedsføring og kommunikasjonsarbeid. For meg er utfordringen å finne ut hvordan jeg kan stille som ressurs på best mulig måte

Har du byttet jobb?

Shifter publiserer jobbskifter for folk som jobber i teknologibaserte oppstartsselskaper, samt de som jobber med teknologiutvikling, innovasjon og forretningsutvikling i etablerte selskaper og virksomheter. Hvis du ikke faller inn under en av disse kategoriene, vil ikke jobbyttet bli publisert.

Del det på Shifter