Meri Sørgaard begynner i StartupLab. Foto: Per-Ivar Nikolaisen

Hun blir StartupLabs nye spydspiss for kommunikasjon: «En drømmesituasjon»

Per-Ivar Nikolaisen

Per-Ivar Nikolaisen

Redaktør og gründer i Shifter

Publisert 18. desember 2018

Meri Sørgaard blir ny digital marketing manager i StartupLab.

29-åringen kommer fra jobben som «produkt marketing manager».

— Jeg får jobbe med 80 superflinke tech-startups som sitter på StartupLab i dag. Det er en drømmesituasjon å få lov til å jobbe med hvert enkelt av disse selskapene, og det aller viktigste jeg får gjøre er å kommunisere hvor utrolig mye bra de får til. Det er rett og slett fantastisk morsomt å få jobbe med å videreutvikle tech-selskapene som sitter på huset, sier Sørgaard.

Hun mener dette er en unik mulighet å markedsføre StartupLab som «det beste stedet for tech-startups å bygge sin bedrift i Norge».

Sørgaard er utdannet pedagog ved Universitetet i Oslo, men har bakgrunn fra både reklamebyrå (SMFB Engine) og startup-verdenen.

— Hva er de største utfordringene du ser i din nye jobb?

— Den største utfordringen er samtidig det som er mest spennende med denne jobben – det sitter 80 selskaper her som alle er supergira på å dele sin historie, samtidig som de vil lære mer om markedsføring og kommunikasjonsarbeid. For meg er utfordringen å finne ut hvordan jeg kan stille som ressurs på best mulig måte

Bransje: 

Har du byttet jobb?

Shifter publiserer jobbskifter for folk som jobber i teknologibaserte oppstartsselskaper, samt de som jobber med teknologiutvikling, innovasjon og forretningsutvikling i etablerte selskaper og virksomheter. Hvis du ikke faller inn under en av disse kategoriene, vil ikke jobbyttet bli publisert.

Del det på Shifter

Meld deg på Shifters nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på det viktigste som skjer innen startups, innovasjon og teknologi. Motta nyheter, reportasjer, innsikt og eksklusivt materiale rett i innboksen.