DIFFER: Fra venstre: Geir Sand Nilsen, Matthew Frasier og Kristian Collin Berge. Foto: Differ

Norsk chatbot-selskap ansetter fra Opera

Publisert Sist oppdatert

Det norske chatbot-selskapet Differ ansetter Matthew Frasier som salgsdirektør.

Han er tidligere salgsdirektør i Opera og var ansvarlig for å etablere selskapet i USA.

Frasier har 12 års erfaring med software-salg, og flytter nå til Norge for å bygge den internasjonale satsningen.

–Jeg ønsket å finne en startup med massivt globalt potentsial der jeg kunne bygge opp den internasjonale satsningen. Valget falt på Differ. Høyere utdanning har en massivt potensial for nye tjenester, sier Frasier i en pressemelding.

Han går umiddelbart i gang med å lansere og skalere Differ i Nord-Amerika og sentrale markeder i Europa.

Differ automatiserer oppfølging av studenter og svarer på ofte stilte spørsmål fra studentene ved bruk av chatbots. Målet er at alle kurs i høyere utdanning skal ha sin egen robotassistent.

Differ utvikles i tett samarbeid mellom EdTech Foundry og Handelshøyskolen BI.