– Vi er utrolig stolte over å endelig få på plass denne avtalen med ELLE International, sier Louise Fuchs, CEO United Influencers International.

Norsk «influencer»-byrå med globalt ELLE-samarbeid: Ruster opp til et internasjonalt marked

Vilde Mebust Erichsen

Vilde Mebust Erichsen

Journalist

Publisert 12. juli 2018

United Influencers blir strategisk partner – og leverandør av konsepter- og «influencere» til den internasjonale salgsavdelingen i ELLE. 

– Vi er utrolig stolte over å få på plass denne avtalen med ELLE International, sier Louise Fuchs, CEO i United Influencers International, i en pressemelding.

I dag når ELLE globalt ut til over 75 millioner mennesker på nett, og har rundt 33 millioner lesere av magasinet.

United Influencers har mange av de største «influencerne» i Norden i porteføljen, som for eksempel Camilla Pihl, Sophie Elise, Caroline Berg Eriksen, Marna Burøe (Komikerfrue) i Norge, og giganter som Anine Bing, Therese Lindgren og Parnevik-familien i Sverige.

I tillegg har de kontakt med over 400 internasjonale influencere.

Hør: Podcasten med Lauga Oskarsdottir, som var med å gründe United Influencers og som nå jobber ved StartupLab

– Ledende i Norden

Samarbeidet skal føre til større nedslagskraft i viktige målgrupper, og tilby en effektiv «markeds-mix», skriver United Influencer i pressemeldingen.

– United Influencers har vært ledende på influencer marketing i Norden over flere år. Vi har jobbet hardt med å profesjonalisere bransjen, og for at næringslivet skal forstå at det å jobbe med opinionsledere på nett lønner seg, og at dette er en markedsførings-mekanisme som er her for å bli, sier Fuchs, tidligere kommunikasjonssjef for Schibsteds Produkt og Teknologi-satsinger.

Kundene vil være store internasjonale merkevarer som allerede ligger i ELLEs portefølje, samt nye spennende merkevarer som vil satse på influencer-drevet markedsføring.

– Etter å ha startet vår satsning i det internasjonale markedet har vi fått merke at Norge og Sverige ligger langt foran resten av verden når det gjelder å jobbe profesjonelt og strategisk med influencer marketing, sier selskapets CEO.

____________________________________________________________

United Influencers:

  • United Influencers (UI) er et globalt influencer marketing byrå med hovedkvarter i Oslo.
  • Bedriften ble grunnlagt i 2014.
  • I dag er UI det ledende influencer marketing byrået i Norden.
  • De har de største influencerne i Norge og Sverige på teamet, når ut til millioner av forbrukere hver dag, har lansert over 2000 suksessfulle kampanjer over 5 år og har ca 40 eksperter på teamet.
  • De eier lisensen til å publisere ELLE i Norge og samarbeider tett med magasinet som holder til i UIs hovedkvarter.