influensere

Klarna lanserer influenser-plattform

Influenser-plattformen, Creator Platform, skal gjøre det enkelt for butikker å finne influensere.

Creator plattform av Klarna.
Publisert

Løsningen som nå rulles ut i 45 land skal gi både influenser og butikk full realtidsoversikt over resultater og effekten av samarbeidet, ifølge en melding fra Klarna.

–Med denne plattformen får influenserne mer tid til å skape kvalitetsinnhold i stedet for å bruke tid på administrasjon. De får også tilgang til partnerskap, kampanjer og aktiviteter med noen av verdens mest kjente merkevarer. Dette kan gi dem bedre fortjeneste. For butikkene blir det lettere å identifisere riktige influenserne, og hvilke kanaler som gir best resultater, sier grunnlegger av APPRL og Head of Social Shopping i Klarna, Martin Landen.

Tall fra Klarna viser at 28 prosent av de som har handlet direkte fra sosiale medier, handlet via influensernes egne profiler. Blant Generasjon Z-shopperne (18-25 år) er denne andelen på 49 prosent.

Få gratis nyhetsbrev

Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.

Ja, takk!