Klarna posisjonerer seg som bankutfordrer.

Pangstart for Klarnas sparekonto

Kundene strømmer til fintech-kjempens «tradisjonelle» produkter.

Publisert Sist oppdatert

I løpet av én måned har svenske Klarna fått 20.000 kunder til sin sparekonto, som er det seneste i en serie av mer tradisjonelle bankprodukter fra selskapet. Fra før benytter nær 250.000 kunder selskapets fysiske betalingskort.

Det skriver DI Digital.

Det er ingen hemmelighet at den svenske fintech-kjempen ønsker å bli en bank, noe de også fikk konsesjon til i 2017.

– Vi kommer helt sikkert til å konkurrere med storbankene, sier produktsjef David Fock til den svenske avisen, men understreker at han ikke er spesielt interessert i hva de store gjør.

Klarna har imidlertid ikke lagt ned en stor markedsføringsinnsats på dette området, annet enn å informere eksisterende kunder og de nye mulighetene.

Samtidig har de lovet å gi kundene Sveriges beste rente på sparekonto, opptil 1,61 prosent ved binding på to år.

I fjor gikk selskapet med rekordunderskudd.