Utviklingsavdelingen

Aller Media søker produkteier for Dagbladet.no og Dinside

Søknadsfrist: 30. april

Bli med på laget i Aller Media som bygger og videreutvikler Norges nest største nettavis!

Du trigges av muligheten til å skape nye produkter i et samspill mellom teknologi som maskinlæring, automatisering, personalisering, kunstig intelligens og en redaksjon.
I Aller Medias norske medieportefølje inngår nettstedene til store merkevarer som Dagbladet, SOL, Se og Hør, KK, Dinside og Lommelegen – viktige nettsteder som når nesten 2 millioner nordmenn hver eneste dag, som avslører og setter dagsorden i samfunnet, som er nyttige, og som underholder og gleder. Vi opplever solid vekst på våre digitale produkter og leverer god lønnsomhet.

Nå leter vi etter en digital produkteier til Dagbladet og Dinside. Produkteieren mestrer samspillet mellom strategi, redaksjonell profil og innhold, salg og kommersielle løsninger, analyse og innsikt, utvikling og teknologi. I tett samarbeid med redaktørkollegiet i Dagbladet deltar produkteieren i formulering av merkevarenes digitale strategi, og omsetter strategien til konkrete oppgaver for å skape vekst sammen med designere og utviklere i egen avdeling.

Arbeidsoppgaver

  • Bidra til utarbeidelse av produktstrategien for Dagbladet.no og Dinside
  • Eierskap til roadmap og fremdrift for utviklingsteamene
  • Sikre at vi jobber med smidig utviklingsmetodikk
  • Kontinuerlig prioritering og forankring av oppgaver, samt ansvar for at vi måler, tester og evaluerer
  • Bidra til at Aller Media, Dagbladet og Dinside vokser og oppleves som ledende og innovativ, både internt og eksternt

Å jobbe hos oss

I Aller Media jobber vi med produkter som brukes av en stor andel av Norges befolkning hver eneste dag. Det gir oss et helt unikt utgangspunkt for å eksperimentere og teste oss fram til gode løsninger. Det betyr også at din jobb betyr mye for mange.

Vi henter priser både nasjonalt og globalt for vår innovative historiefortelling og nyskaping. Vi inviteres til konferanser for å presentere key notes, case og innsikt fra vårt utviklingsarbeid. Vi har vår egen Meetup for bransjen, #Kveldsmat, der vi henter inn flinke folk fra tjenester og publikasjoner vi vil bli bedre kjent med (Vox, Slack, Quartz, NRK, MittMedia). Vi setter handling bak ord når vi snakker om innovasjon. I 2016 lanserte vi vårt eget oppstartsprogram, Aller Debut, for egne ansatte som ønsker å forfølge en innovativ idé til første MVP. Flere ansatte har slik skapt sin egen drømmearbeidsplass hos oss.

Aller Media har som generell rettesnor at vi skal søke samarbeid og partnerskap på de områdene der andre kan bidra til å styrke oss. Vi har et partnerskap med Google og er en av Nord-Europas største mottakere av innovasjonsfinansiering fra Google’s Digitial News Initiative. Vi samarbeider med StartupLab for å styrke samspillet mellom media og det stadig mer vitale oppstartsmiljøet i Oslo. Vi samarbeider om innloggingsløsning og flere andre aktiviteter med Amedia.

Vi jobber i tråd med agile utviklingsprinsipper og henter metodisk inspirasjon fra Lean Startup og Design Thinking. Vi vil levere på mål, ikke feature requests.

Produkteiere og produktutviklere i Aller Media inngår i et team av kolleger som rapporterer til digital produktdirektør, og de deltar i Aller Medias ledertreningsprogram. I det daglige er den tetteste kontakten med ledelsen for redaksjonen eller produktet produkteieren har ansvar for.

Dine kvalifikasjoner og egenskaper

  • Erfaring fra digital produktutvikling for et redaksjonelt produkt.
  • Kompetanse på produkt- eller prosjektledelse
  • Tilhenger av smidig utviklingsmetodikk/lean startup/design thinking og komfortabel med å løse problemer i et tverrfaglig team
  • Gjerne høyere utdanning, innen eksempelvis teknologi- eller mediefag, men vi er mer opptatt av hva du har fått til med den kompetansen du har
  • Solid digital forståelse og interesse for teknologi
  • Brennende opptatt av behovene til sluttbrukeren. Motiveres av å løse nye utfordringer gjennom kontinuerlig testing og læring.
  • Analytisk og bekvem med å tenke langsiktig, og får energi av å jobbe operasjonelt.
  • Teamspiller og kan bygge entusiasme på tvers av ulike fagmiljøer.

Vi kan tilby

  • Konkurransedyktige betingelser
  • Et godt og uformelt arbeidsmiljø med innovatører i den digitale mediebransjen
  • En distribusjonskraft for nye produkter som knapt har sidestykke i norsk medielandskap
  • En vilje til å satse, eksperimentere og investere for å være ledende som digital publisist
  • Deltagelse (og bidrag) på konferanser og seminarer
  • Karriereoppfølging, videreutdanning og ledertrening
  • Muligheter for internasjonalt arbeid gjennom vår tilknytning til Aller Media i Norden (SE, FI, DK, NO)

Spørsmål om stillingen kan rettes til

Stephan Granhaug, konserndirektør digital utvikling og innovasjon, stephan.granhaug@aller.com, tlf 982 03 212
Anna Jonzén, digital produktdirektør, anna.jonzen@aller.com, tlf 468 30 175
Søknad og CV sendes til stillingledig@aller.no.

Din side logo

Aller Media i Norge er et ledende og diversifisert media-, kommunikasjon- og tjenestekonsern med mer enn 20 selskaper og over 650 ansatte. Størstedelen av virksomheten vår ligger i media, med selskaper som Dagbladet AS og Dagbladet Pluss AS, samt en solid portefølje av titler i ukepresse- og magasinmarkedet, som Se og Hør, KK og Vi Over 60. Vår digitale posisjon er i verdensklasse, med en bred portefølje av digitale siter. I tillegg er Ahead Group Norway, Norges ledende kommunikasjonshus med en sterk posisjon i attraktive markeder, en del av Aller Media. Innen tjenesteområdet har vi etablert nye og spennende tjenester til forbrukere, blant annet gjennom Lommelegen, Kode24 og Elbil24, i tillegg til investeringer i nye digitale tjenester som Motimate og Nettbil.

 

Stillinger

Se alle stillinger