Frist: 1. november

Er DU en energisk digital designer som ønsker å endre kjøpsvaner?

Brødboksen.no er en av Norges raskest voksende startups og vi gjør godt over hundre tusen utleveringer i måneden, via vår app og nettside. At vi også kanskje har Norges mest fornøyde og tilbakevendende kundegruppe, med en NPS Score i verdensklasse, gjør det ekstra gøy å dra på jobb.

Vi leter etter en energisk og kreativ digital designer som kan være helt sentral i å definere brukeropplevelsen på tvers av våre plattformer, i et selskap som nylig har blitt kåret til «årets veiviser» innen norsk netthandel. Og veien videre, jo den går opp!
Vi både vokser og beveger oss raskt, men tar oss også nok tid og rom til å skape gode og innovative ideer. Vi verdsetter kraften i godt design, og forstår viktigheten av funksjon, håndverk og brukervennlighet. Vi ønsker nå å ta et viktig skritt mot å bli ytterligere design-drevet, og søker nå derfor etter nettopp deg.

Som digital designer i Brødboksen.no, vil du bli en del av et lite, men effektivt tverrfaglig produkt- og markedsteam, som savner en dyktig digital designer for å føle seg komplett. Stillingen rapporterer til Kreativ leder/CMO.

Arbeidsoppgaver:

  • Designe effektiv kommunikasjon, grensesnitt og funksjoner som gjør det elegant, intuitivt og sanselig å handle ferskvare på nett.
  • Utvikle og teste brede og konseptuelle ideer, og videre ferdigstille dem til noe nyttig og verdifullt for over 50 000 kunder.
  • Du vil bli forventet å utnytte hele spekteret av produktdesign, interaksjonsdesign og grafisk design.
  • Jobbe tett med, og følge opp utviklerteam når de bygger og leverer ideer.

Hvem er du?

  • Du trives med å jobbe fra idé til gjennomføring, med alt fra nye disruptive ideer og brukergrensesnitt, til iterasjoner og pixel-pushing på detaljnivå.
  • Evne til å arbeide godt i tverrfaglige team.
  • Erfaring med å designe opplevelser på tvers av plattformer.
  • Du er nysgjerrig, og holder deg oppdatert på hva som rører seg innen både produkt og teknologiverdenen.
  • Du elsker å pushe grensene for hvor digg og enkelt man kan gjøre ting digitalt.
  • Du er faglig nysgjerrig og jobber for å lære deg nye ting.
  • Du har en digital portefølje, med solide jobber å vise til.
  • Utover det visuelle kan du enten gjøre en del HTML/CSS/JS selv, eller du er kjent med prototyping via Sketch, Adobe Experience, Framer e.l.
  • Høyere utdanning innen interaksjon, design, visuell kommunikasjon e.l er ønskelig, men ikke et must.
  • Du har noen års erfaring fra start-up, produkt-, byrå eller konsulentselskap.

Hva kan vi tilby?

  • Et dynamisk miljø med en hyggelig og uformell tone.
  • Jobbe med en tjeneste som påvirker tusenvis av menneskers hverdag på en positiv måte.
  • Jobbe i et bra fagmiljø og et tverrfaglig team av dyktige kolleger.
  • Mulighet for å bli med i vårt opsjonsprogram.
  • Gode betingelser.
  • Støtte og romslighet til kompetansehevende tiltak.
  • Mulighet for å være med på reisen til en av Norges raskest voksende gründerbedrift.

Blir det brødbue av deg også?

Fulltidsengasjement, med muligheter for ansettelse.

I Brødboksen starter alle på 4 måneders fulltidsengasjement før eventuell fulltidsansettelse.

Møt sjefen din:

Bilde: Steffen Westbye, Kreativ Leder/CMO i Brødboksen.no

Hvorfor skal man jobbe som Digital Designer i Brødboksen.no?

Jeg mener det å få jobbe i Brødboksen.no er en utrolig sjelden mulighet til å bli med i et selskap som fortsatt er forholdsvis lite, men på vei til noe mye større, og med det vi mener er en meningsfull og transformativ oppgave; endre kjøpsvaner til en ferskere og mer bærekraftig hverdag.

Hvilke lederprinsipp har du?

Mine kollegaer vil nok definere lederstilen min som empatisk og oppbyggende. Det er i det minste to prinsipper jeg ønsker å etterleve, og mener er viktig for å tilrettelegge for kreativ selvtillit, og et godt arbeids- og utviklingsmiljø. Videre så mener jeg at en leder bør evne å kunne navigere mellom det å være en direktiv leder, og mer som en støttende coach, helt avhengig av hvor utviklet teamet er.

Hvor er Brødboksen.no om 5 år?

Nøkkelen til veksten vi har sett, har hele veien vært å levere en kompromissløst god tjeneste for kunden, med ferskere frokost- og råvarer, via bransjens mest effektive distribusjon. I Brødboksen-målestokk er 5 år enormt lenge, men skal vi tolke både videre planer, sett opp mot veksten vi faktisk har sett de to siste årene, skal du ikke se bort ifra at vi om 5 år begynner å snuse oppunder milliarden i omsetning. Veien videre til en slik omsetning, vil være å kunne fortsette å forenkle hverdagen til kundene våre, også utover det å bare levere frokost.

Utviklet av Martin Grønneberg