Bank Norwegian er en solid fremtidsrettet bedrift som stadig er i vekst og utvikling. Selskapet er en heldigital og fleksibel bank, som tilbyr enkle, standardiserte innskudds- og utlånsprodukter på nett. For å oppnå dette bruker og utvikler Bank Norwegian den nyeste teknologien for å styrke og forbedre kundeopplevelsen. I den forbindelse søker de nå en initiativrik og fremoverlent Marketing Automation Manager til sin markedsavdeling.
Som Marketing Automation Manager vil du være en sentral del av bankens markedsavdeling, der du vil få mye ansvar og store påvirkningsmuligheter fra dag én. Du vil få varierte og interessante arbeidsoppgaver i et selskap med store vekstambisjoner og ambisiøse mål. Dette innebærer blant annet muligheten til å jobbe bredt med ulike verktøy og oppgaver på tvers av flere land. Stillingen som Marketing Automation Manager er nyopprettet, og du vil dermed få mulighet til å påvirke og forme rollen i stor grad. Du vil bli del av et sterkt og tverrfaglig fagmiljø, med mulighet til å lære av dyktige kollegaer.
Stillingen vil rapportere til markedssjef.
Som Marketing Automation Manager vil du blant annet:
Få totalansvar for alt Bank Norwegian sender av epost, app-push og SMS
Sørge for at alt som sendes til bankens kunder er engasjerende og konverterer godt, i tillegg til at det har en solid kvalitet
Sørge for at Bank Norwegian bruker nødvendige (og riktige) verktøy for kampanjer og automatiske utsendelser
Sørge for at banken måler de riktige tingene, og at dataen som måles er av høy kvalitet
Sentrale arbeidsoppgaver:
Planlegge og implementere e-post, app-push og sms-kampanjer som engasjerer bankens kunder, samt implementere automatiske kampanjer for blant annet onboarding, aktivering og anti-churn
Samarbeide med andre interessenter for å kontinuerlig forbedre prosessen med å utvikle kampanjer
Jobbe tett med vår designer, produktansvarlige, salg og markedsansvarlige, samt representanter fra kundeservice for å utvikle innholdet i utsendelser
Kontinuerlig arbeide med A/B-tester og eksperimenter for å forbedre våre utsendelser
Sette opp relevante KPI’er og rapportere resultater fra kampanjer og gjennomførte eksperimenter
Ønskede kvalifikasjoner:
Minimum tre års erfaring med CRM/marketing automation og tilhørende verktøy
Erfaring med å bruke ulike verktøy for analyse og rapportering via blant annet Google Analytics, datavarehusløsninger og lignende
Erfaring med å skrive innhold til bruk i kundekommunikasjon
Ønskede personlige egenskaper:
Som person er du en positiv, nysgjerrig og engasjert sjel som stadig ser etter forbedringer
Du er beslutningsdyktig og selvgående, og du trives med å jobbe i en bredde
Du har solid arbeidskapasitet og trives godt i en organisasjon med høyt tempo og engasjement
For å lykkes i rollen må du være analytisk, initiativrik, samt ha interesse for bank/finans
Det er ønskelig at du har et sterkt kvalitetsfokus og et øye for detaljer
Faglig utvikling hos Bank Norwegians medarbeidere er viktig, og en nøkkel til suksess er kommunikasjon på tvers av avdelinger. De har en sosial og hyggelig arbeidsplass med en uformell kultur hvor det er høyt under taket, og man får komme tett på ledelsen. I dag har Bank Norwegian cirka 100 ansatte og konsulenter, og en god fordeling av kvinner og menn, og med en gjennomsnittsalder på rundt 37 år.
Bank Norwegian er en digital bank som startet driften i 2007 og tilbyr lån, kredittkort og innskudd til personkunder i det nordiske markedet. Bank Norwegian har over 1,7 millioner kunder. Virksomheten baseres på ledende digitale løsninger, synergier med flyselskapet Norwegian, attraktive betingelser til kundene, kostnadseffektiv drift og effektiv risikoseleksjon. Selskapet er lokalisert på Fornebu, Oslo og notert på Oslo Børs.