OBOS Ansatte

OBOS søker systemforvalter

Søknadsfrist: 19. mai

Trives du i skjæringspunktet mellom forretning og IT og er opptatt av kvalitet og verdiskaping?

Vi søker en engasjert og dyktig kollega som ønsker å være med å utvikle og vedlikeholde våre nye løsninger i skyen!

Vi ser etter en eller flere systemforvaltere som kan bidra til en god dialog med forretningsområdene og våre brukere, samt effektiv håndtering og oppfølging av henvendelser og saker.

I rollen vil man jobbe tett med både forretning og IT i håndtering av eksempelvis feilsituasjoner, feil, endringer, oppgraderinger og bestillinger. Rett kandidat har god systemforståelse og teknisk innsikt, er strukturert og har fokus på kvalitet og verdiskaping. Interesse for ITs rolle i forretningens verdiskapning er også en fordel.

OBOS er i en spennende digitaliseringsprosess og har et mål om å bli ledende på bruk av digitale løsninger i vår bransje. Vi har en «cloud first»-strategi og er blant annet i gang med å ta i bruk tjenester i Azure, etablere en digital tjenesteplattform og ta i bruk Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations og Customer Engagement. Med oss på veien trenger vi deg som trigges av tanken på være med på denne utviklingen, slik at OBOS kan møte kundene på nye og smartere måter.

Stillingen vil inngå i team Systemforvaltning hvor man samarbeider om oppfølging av flere IT-løsninger.

Vi oppfordrer både de som har erfaring fra området og nyutdannede til å søke.

Arbeidsoppgaver

  • Bidra i forvaltning av en eller flere systemer (ansvar og system avhengig av bakgrunn og kompetanse)
  • Samarbeide med både interne team og eksterne leverandører
  • Delta i feilsøking og support
  • Delta i aktiviteter knyttet til proaktivt vedlikehold
  • Delta i videreutvikling, inkludert utforming og kvalitetssikring av løsninger
  • Delta i oppgraderinger og produksjonssettinger

Kvalifikasjoner

  • Utdannelse innen fagområdet IT og/eller økonomi på universitets- eller høyskolenivå
  • God forståelse av systemforvaltning og brukerstøtte
  • Kjennskap til rammeverket ITIL og tilhørende prosesser er ønskelig, men ikke et absolutt krav

Personlige egenskaper

Vi tror du er metodisk, strukturert og analytisk. Vi håper du er ansvarsbevisst, serviceorientert og liker å jobbe i team. Det er også viktig for oss at du har evne til å fremstille komplekse problemstillinger på en enkel måte, både muntlig og skriftlig.

Vi tilbyr

  • Uante muligheter. OBOS er Norges største kompetansehus innen eiendom. Hos oss får du mulighet til å utvikle din kompetanse og oppfylle din karrieredrøm.
  • En jobb med mening. Samfunnsengasjementet, og hjertet OBOS har for byene våre, er noe av det som gjør ansatte stolte av å jobbe her.
  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver. Et hyggelig og innovativt miljø med høyt faglig nivå, gir deg gode muligheter til å forme din egen hverdag.
  • Gode ordninger. OBOS investerer i egne ansatte og tilbyr goder som fleksitid, sommertid, gode pensjons- og forsikringsordninger samt firmahytter i inn- og utland.

 

Spørsmål til stillingen? Kontakt Kjell-Inge Skogstad-Mellander, Leder systemforvaltning på tlf: 970 43 398 eller kjell.inge.skogstad.mellander@obos.no, eller Tom Fjeldstad, IT-direktør, på tlf: 22 86 58 27 eller Tom.Fjeldstad@OBOS.no.

Stillinger

Se alle stillinger