Bank Norwegian er en solid fremtidsrettet bedrift som stadig er i vekst og utvikling. Selskapet er en heldigital og fleksibel bank, som tilbyr enkle, standardiserte innskudds- og utlånsprodukter på nett. Banken har dessuten én av Norges mest solide og fremoverlente markedsavdelinger, hvor digital markedsføring spiller en sentral rolle.
Bank Norwegian har store ambisjoner for fremtiden. For å lykkes med målene de har satt seg, søker de nå Performance Marketing Manager med bred markedsføringskompetanse og solid Google-erfaring til nyopprettet rolle. I Bank Norwegians markedsavdeling er veien fra idé til eksekvering kort. Du vil dermed få anledning til å bidra både operativt og strategisk, samt delta i sentrale prosesser der du får store påvirkningsmuligheter og et bredt ansvar. Du vil bli del av et solid og tverrfaglig fagmiljø, med mulighet til å lære av dyktige og hyggelige kollegaer.
Stillingen vil rapportere til markedssjef.
Som Performance Marketing Manager vil du blant annet:
Være faglig spesialist for Google Analytics og eventuelt andre verktøy for web/app-analyse
Sørge for bruk av nødvendige (og riktige) verktøy for kampanjer
Jobbe operasjonelt, være en strategisk sparringspartner for markedssjef, samt være kontaktperson mot byrå og leverandører
Alltid holde deg oppdatert på det som skjer innenfor digital markedsføring og være pådriver for å teste nye løsninger
Sentrale arbeidsoppgaver:
Ha ansvar for ulike prosjekter, fra kampanjearbeid, der du vil jobbe med å øke reach, til always-on aktiviteter, med fokus på konvertering
Være ansvarlig for dag-til-dag optimalisering av aktiviteter og kampanjer
Bidra til kampanjeplanlegging for å sikre best mulig gjennomføring av markedskampanjer
Analysere og måle trender og effekter av tiltak, fra første visning til lojal kunde av banken
Ønskede kvalifikasjoner:
Utdannelse på bachelornivå innenfor markedsføring, økonomi eller tilsvarende. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse.
Minimum fem års erfaring fra roller innen markedsføring, performance marketing og/eller analytics
Solid kjennskap og erfaring med Google-suiten
Erfaring med å bruke andre ulike verktøy for analyse og rapportering er et fortrinn
Ønskede personlige egenskaper:
Som person er du en positiv, nysgjerrig og kvalitetsbevisst, en som stadig ser etter forbedringer
Du er beslutningsdyktig og selvgående, og du trives med å jobbe i en bredde
Du har solid arbeidskapasitet og trives godt i en organisasjon med høyt tempo og engasjement
For å lykkes i rollen må du være analytisk, initiativrik, samt ha interesse for bank/finans
Det er ønskelig at du har et sterkt kvalitetsfokus og et øye for detaljer
Faglig utvikling hos Bank Norwegians medarbeidere er viktig, og en nøkkel til suksess er kommunikasjon på tvers av avdelinger. De har en sosial og hyggelig arbeidsplass med en uformell kultur hvor det er høyt under taket, og man får komme tett på ledelsen. I dag har Bank Norwegian cirka 100 ansatte og konsulenter, og en god fordeling av kvinner og menn, og med en gjennomsnittsalder på rundt 37 år.
Bank Norwegian er en digital bank som startet driften i 2007 og tilbyr lån, kredittkort og innskudd til personkunder i det nordiske markedet. Bank Norwegian har over 1,7 millioner kunder. Virksomheten baseres på ledende digitale løsninger, synergier med flyselskapet Norwegian, attraktive betingelser til kundene, kostnadseffektiv drift og effektiv risikoseleksjon. Selskapet er lokalisert på Fornebu, Oslo og notert på Oslo Børs.