Schibsted Brand Studio

Schibsted Brand Studio søker leder for produkt- og forretningsutvikling

Søknadsfrist: 19. mars

Brand Studio er et contentbyrå i kraftig vekst, og vi søker etter en leder for produkt- og forretningsutvikling som kan ta oss til nye høyder! Vi vil videreutvikle eksisterende produkter samtidig som vi ønsker å utrede nye løsninger og forretningsområder.

Litt om oss

Schibsted Brand Studio leverer innholdsmarkedsføring til Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Adressaavisen, Fædrelandsvennen, E24 og Finn.no

Vi har hatt en eventyrlig vekst de siste årene og er nå 22 ansatte. Våre produkter er stort sett digitale i form av tekst, bilde, video og lyd (podcast). Vi har et ambisiøst mål om ytterligere vekst og økt omsetning, og vi trenger derfor en person som brenner for å skape nye digitale produkter og innovative løsninger.

Som Leder for produkt- og forretningsutvikling vil man ha hovedansvaret for videreutvikling av eksisterende produkter samt utvikling av nye produkter/løsninger og forretningsområder.

Stillingen innebærer pt personalansvar for en person, men på sikt vil det kanskje bli flere.

Stillingen rapporterer direkte til leder for Brand Studio.

Arbeidsområdene vil hovedsakelig være:

  • Ansvar for produkt- og forretnings strategi
  • Vedlikeholde og videreutvikle eksisterende digitale produkter
  • Jobbe med prising og evt pakketering av alle produkter
  • Ansvar på for helhetlig design på alle produkter
  • Utvikle nye og innovative produkter/forretningsområder
  • Lage freshe produktpresentasjoner og skape nødvendig malverk
  • Ansvarlig for tekniske systemvalg og bestiller av teknisk utvikling
  • Overordnet ansvarlig for analyse og rapportering
  • Delta i kundemøter og presentere på fellesmøter
  • Jobbe ut casebank og nominasjoner til diverse kåringer i bransjen
  • Bistå kommersielle rådgivere med innovative konsepter/løsninger

Kvalifikasjoner:

  • Relevant erfaring med produkt- og forretningsutvikling
  • God tallforståelse og analytisk tilnærming
  • Tidligere personalledelse er et pluss
  • Teknisk forståelse og innsikt
  • God på å kommunisere og presentere i møter
  • Og til slutt er det selvsagt helt essensielt å ha kommersiell teft og interesse for digitale produkter!

Vi kan tilby et ungt, hektisk og dynamisk miljø i ett av Norges mest attraktive contentbyråer.

Interessert? Send CV og søknad til Leder for Schibsted Brand Studio, Ida Barth Thomassen. Epost: idabarth@schibsted.com. Mobil: 970 70 476

Søknadsfrist: 19. Mars

Om arbeidsgiveren

Schibsted Media kombiner en lang og stolt publisistisk tradisjon helt tilbake fra 1800-tallet, med digital innovasjon og entreprenørskap.

Schibsted Media er en selvstendig divisjon som innbefatter all medievirksomheten i Schibsted, herunder merkevarer som VG, Aftonbladet, Aftenposten, Svenska Dagbladet, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Fædrelandsvennen og syv lokalaviser.

Schibsted Growth inngår også i mediedivisjonen. Her finnes digitale oppstarts- og vekstselskaper som Lendo, Prisjakt, Let’s Deal, Bynk, Fronteer Solutions og Kickback. Growth er alltid på jakt etter smarte gründere med ambisiøse ideer og skalerbare forretningsmodeller – som ønsker å “empower people in their daily life”, i tråd med Schibsted’s mission.

Schibested logo

 

Stillinger

Se alle stillinger