Schibsted Norge

Schibsted søker digital forretningsutvikler

Søknadsfrist: 20. februar

Vil du være med å skape nye digitale tjenester?

Vi i Schibsted Norge SMB søker deg som kanskje synes hverdagen som konsulent begynner å bli for hektisk, eller som synes tunge beslutningsprosesser i store organisasjoner går ut over produktiviteten og gjennomføringsevnen. På få år har vi vokst til en omsetning på 150 MNOK, og dette skal vi mangedoble i årene fremover. Måten vi skal gjøre dette på er å utvikle nye innovative og verdifulle tjenester rettet mot SMB-bedrifter og forbrukere. For å lykkes med dette trenger vi akkurat deg med på laget.

Vi søker etter en forretningsutvikler som forstår hvordan gode digitale tjenester kan tas fra analyse og konsept til realisert løsning. En som tar initiativ, ser løsninger og tør å utfordre. Du vil få en viktig rolle i å videreutvikle eksisterende løsninger gjennom blant annet growth hacking, men samtidig få ansvar for helt nye idéer og konsepter som treffer målgruppen.

Hos oss ligger datadrevne beslutninger i DNAet. Både kvalitative og kvantitative analyser er med på sette retning og ta beslutninger. Du bør derfor ha en analytisk tilnærming til hvordan du angriper problemstillinger, men samtidig balansere dette med en pragmatisk gründertilnærming.

Stillingen vil rapportere til Produktsjef, men vil også jobbe tett mot andre avdelinger avhengig av prosjekt og arbeidsoppgaver. Vi har stor tro på å jobbe kundeorientert, noe som innebærer stor grad av involvering av kunder, samt de personene i organisasjonen som har mye kundekontakt.

Arbeidsoppgaver:

  • Definere og lede prosjekter
  • Jobbe operasjonelt med realisering av strategier og tiltak
  • Utarbeidelse av analyser og beslutningsgrunnlag
  • Optimalisere eksisterende og utforme nye kundereiser og forretningsmodeller
  • Identifisere og gjennomføre growth hacking-initiativ for å styrke sentrale KPIer
  • Være oppdatert på hva som rører seg innenfor digitale tjenester og forretningsmodeller

Vi tilbyr:

  • Fleksibel arbeidsgiver hvor resultater trumfer det meste
  • Ungt arbeidsmiljø med mange sosiale aktiviteter
  • Gode karrieremuligheter internt i bedriften og i Schibsted-konsernet
  • Mulighet for å delta på konferanser og faglig utvikling både internt i Schibsted og eksternt
  • Stor valgfrihet i arbeidsverktøy og programvarer
  • Mobiltelefon
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Fleksibel arbeidstid

Hvilke kollegaer får du?

Schibsted Norge SMB er i dag over 100 ansatte. Du vil bli en del av Produkt i Schibsted Norge SMB og vil rapportere til Produktsjef, men også jobbe tett med produktutviklere og designere. Produkt består i dag av fem personer med ulikt produkt- og designansvar med bakgrunn fra blant annet NHH, NTNU og Hyper Island Stockholm. Produktavdelingen samarbeider mye med markedsavdelingen og IT som samlet består av 25 personer med gjennomsnittsalder på ca. 30 år. Rollen gir med andre ord store muligheter for påvirkning av egen jobbhverdag.

Hvor skal du arbeide?

Vi sitter i dag i nyoppussede lokaler midt på Tøyen Torg, rett over T-banen, med utsikt fra Bjørvika til Holmenkollen. Her sitter vi sammen flere andre Schibsted-selskaper som Lendo, Prisjakt, Let’s Deal, Kickback og Schibsted Vekst.

Kompetanse

Kvalifikasjoner:

  • Minst 3 års erfaring fra konsulentvirksomhet, forretningsutvikling, start-up eller lignende
  • Erfaring med analyser og innsiktsarbeid, samt hvordan dette kan konverteres til konkrete forbedringstiltak
  • Høyere utdanning på masternivå innen relevante fagretninger
  • Bransjeerfaring fra digital tjenesteutvikling er en fordel (men ikke en forutsetning)

Personlige egenskaper:

  • Selvdreven og initiativrik
  • Analytisk og pragmatisk, men samtidig kreativ
  • Forstår hva en utvikler driver med, men kan nødvendigvis ikke utvikling selv.
  • Positiv innstilling til varierte arbeidsoppgaver
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner
  • Du relaterer deg til våre verdier; Enkelt, effektivt og sympatisk

Om selskapet

Schibsted Norge SMB er en del av Schibsted Norge og hjelper hundretusenvis av brukere hvert år til å få utført jobber gjennom tjenesten Mittanbud. I tillegg til Mittanbud har Schibsted Norge SMB per dags dato tjenestene Eiendomsmeglerguiden.no, Servicefinder i Sverige og Schibsted Lokal. Schibsted Norge SMB er et selskap i sterk vekst og flere nye tjenester rettet mot SMB-bedrifter og forbrukere er under planlegging.

Schibsted-konsernet er et av Nordens største mediekonsern med over 7700 ansatte i 27 ulike land. I Norge eier Schibsted også selskaper som Aftenposten, VG og Finn.no.

 

 

Stillinger

Se alle stillinger