Ledig stilling:

Solution Architect til Element Logic

Stillingen er ikke lenger aktiv.

Ønsker du jobbe innovativt, trives med kundesamarbeid og liker å se at planlagte løsninger bli et produkt som fungerer i praksis?

Får du energi av å jobbe med mennesker i et miljø som beskrives som «kult» av dine kollegaer?

Arbeidssted: Kløfta

Søknadsfrist: Snarest

Søk på stilling

Vel, her er ditt neste steg i karrieren.

Om Stillingen og selskapet

Element Logic Norge AS er et moderselskap til de andre Element Logic-selskapene i Europa. De har hatt en solid vekst de siste årene. Drevet av teknologi har de spesialisert seg på avanserte løsninger for lagerstyring basert på Autostore sine automatiserte lagersystemer. Hensikten er å gi kunden løsninger som maksimerer ytelsen til lager operasjonene.

Når de ansatte beskriver det som «kult» å jobbe hos Element Logic er det substans i det. Miljøet er viktig, og man tar god vare på hverandre. Selskapet er stabilt med liten turn-over. Dette er et perfekt sted om du liker en variert hverdag med mye teknologi, hvor du også kan påvirke. Her får du muligheten til å ta på deg ansvar.

Hva får du

I avdeling Delivery med totalt 7 personer jobber det nå tre løsnings-arkitekter som gjerne vil ha med seg en til på laget sitt. Løsnings-arkitektene jobber tett sammen med kundene for å få en optimal integrasjon mot Element Logic sin software, eManager.

Systemene er dynamiske, og det skjer hele tiden utvikling både på eManger og andre produkter som skal bidra til optimalisert lagerstyring. Denne produktutviklingen får selvsagt du bli en del av. Liker du å reise er det muligheter for det også. Men av åpenbare grunner kanskje ikke denne våren…

Videre utvikling i selskapet er fullt mulig. Selskapet har en politikk om å vurdere interne kandidater før man utlyser en stilling. Slik kan man få en naturlig progresjon om man ønsker det.

Litt om oppgavene

Først og fremst, få en god dialog om kundens behov og ønsker. Samt akseptkriterier. Det er mye avklaringer som må gjøres før man setter opp et system. Her kommuniserer man ofte direkte med viktige beslutningstagere hos kunden.

I denne fasen (Som i de andre fasene) er dokumentering viktig.

Kort fortalt, man begynner med å beskrive kundens lagerprosesser og behov for integrasjon. Deretter er det installering. Planlegging og gjennomføring av testing er også en viktig del av oppgaven, samt bistå kunden under selve oppstarten.

Man jobber som tidligere nevnt også tett med utviklingsavdelingen.

Kvalifikasjoner

Veldig bra om du har en Bachelor eller Master innen informasjonsteknologi. Beherske Norsk (Skandinavisk) og engelsk er helt nødvendig, både skriftlig og muntlig. Kan man litt tysk i tillegg er det et pluss.

Samtidig bør du ha erfaring innen logistikk og lager for å kunne gå i gode dialoger med kundene. En generell god teknisk forståelse vil hjelpe deg i jobben. Dette inkluderer forståelse for kode, selv om du ikke skal skrive kode.

For å gå i detaljer er det ønskelig med følgende erfaringer:

SQL-databaser | T-SQL | integrasjonsarbeid (XML, API, CSV, XML/XSTL) | Windows setup, service, nettverk) |

Av personlige egenskaper er det viktig at du trives med mennesker og har evnen til å skape nødvendig fremdrift i prosjektene. Fremfor alt, at du er positiv og leverer kvalitet.

Ellers er førerkort kl. B og mulighet til noe reisevirksomhet noe som vektlegges.

Liker du det du har lest?

Da ser vi virkelig frem til å motta en søknad fra deg. Ikke bruk lang tid på en omfattende søknadstekst, det viktigste er at du har en CV som sier litt om dine erfaringer.

Har du spørsmål så ta gjerne kontakt med Kennet A. Hansen, Avantgarde Search. kennet@avantgardesearch.no | 900 66 943.