Spleis søker Veksthacker / produktanalytiker / CRO-spesialist

Søknadsfrist: 24. april

Spleis er en fintech startup, og visjonen vår er å bringe folk sammen for å realisere drømmer og gode prosjekter. Til det så trenger vi en som kan være med på å drive oss videre med produktinnsikt og harde fakta.

Om du i dag har en stilling som veksthacker, CRO-spesialist, produktanalytiker eller rett og slett en forretningsutvikler er ikke så nøye. Vi leter en en nøkkelperson som skal jobbe tett på produktutvikling og markedsføring. Du vil ha ansvar for konvertering, sporing og å være med på å foreslå og gjennomføre tiltak som sørger for vekst – og et bedre produkt.

For selv om rollen har fokus på konvertering, måling og analyse, så er rollen også rettet mot digital produktutvikling og å gi teamet innsikt i hvordan tjenesten faktisk brukes. For deg som ønsker å bygge et viktig område i en raskt voksende startup, er dette en karrieredefinerende mulighet hvor du kan vokse personlig med rollen og selskapet.

Spleis jobber med å fikse… ⭐️

Hvordan folk samler inn penger til å realisere drømmer og prosjekter i dag. Teamet er ambisiøst, hardtarbeidende og ydmykt – vi lærer, løser oppgaver og feirer de små og store seierene sammen.

Spleis er den største plattformen i Norge for folkefinansiering, og i løpet av litt over et år har folk samlet inn over 120 millioner kroner gjennom 400 000 innbetalinger til 10 000 vellykkede spleiser.

Nå er vi på jakt etter deg som ønsker å være med på å radikalt endre hvordan penger samles inn i Norge i dag!

Hva skal jeg gjøre til daglig? 👨‍💻

  • Når du går på jobb fokuserer du på å finne ut hvordan Spleis kan oppnå vekst basert på kvantiativ innsikt. Kjøpstrakter, svake punkter i tjenesten og kundens adferd gjennom produktet har du full kontroll på. Du gjør analyser på produktet, deler denne innsikten med resten teamet, og er med på å finne tiltak for å forbedre oss.
  • Du har hovedansvaret datainnsamling og dashboards, full kontroll på målepunktene og sørger god datakvalitet. Datainnsamlingen vår er relativt enkel og oversiktlig, og alt vi gjør er i skyen. Vi bruker blant annet Amplitude, Google Analaytics, SQL-database og Tableau. Om nødvendig så er du med på å velge nye verktøy og nye plattformer.
  • Hjelper til med å sette gode mål, og hjelper teamet å fokusere på KPI-ene våre. Du stiller kritiske spørsmål til om vi følger de riktige KPI-ene – og er med på å definere nye når det er behov.
  • Samarbeider tett med teamet på markedsaktiviteter som har som mål å tiltrekke og aktivere nye brukere – både med plassering og testing av annonser hos bl.a. Facebook, Snapchat, Instagram, Google mv. Du er med på å sørge for at vi gjør gode markedsaktiviteter som konverterer godt.
  • Er sentral i produkutviklingen og foreslår og tester nye endringer som fører til vekst. Du er sentral i å gjennomføre eksperimenter og er en pådriver for datadrevet utvikling; foreslå, definere, designe og gjennomføre eksperimenter som krever minst mulig innsats for å lære mest mulig. Eksperimentene kan være alt fra utvikling som treffer på hele brukermassen gjennom måling før og etter lansering, A/B-tester, eller eksperimenter på mindre brukergrupper.

Hva gjør meg til en sterk kandidat? 💪

  • Teft for digitale produkter og god forretningsforståelse. Du har gjerne erfaring med å analysere og forstå digital brukeradferd for å se potensielle muligheter.
  • Sterke analytiske evner. Du koser deg glugg med regneark; du elsker å knuse tall og finne sammenhenger, trender og mønstre.
  • Erfaring fra digital produktutvikling, konverteringsoptimalisering og/eller webanalyse er bra. Om du i tillegg er komfortabel med å skrive dine egne SQL-spørringer eller bygge dashboards i Tableau, er det et pluss.
  • God forståelse og kunnskap for teknologi, produkt og utvikling. Det du ikke kan, lærer du raskt.
  • Det viktigste er at du kan faget ditt, og du kan ha bygget kunnskap både gjennom relevant utdanning og/eller erfaring. Eksempelvis innen webanalyse, digital markedsføring, CRO, teknologi, økonomi, matematikk, IT eller andre analysefag.
  • Du arbeider selvstendig, men fungerer også godt i tverrfaglige team. Du lever fint med et høyt arbeidstempo og stor variasjon i arbeidsoppgaver, og går gjerne løs på ting du ikke kan.

Fordeler med å jobbe i Spleis ❤️

  • Konkurransedyktige betingelser i en hurtigvoksende fintech startup
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver – og medbestemmelse i Spleis’ vei videre
  • Flat struktur med frihet under ansvar – vi både bestemmer hva vi skal gjøre, og hvordan, sammen
  • Du får velge arbeidsutstyret du trenger
  • Nyoppussede lokaler sentralt i Oslo
  • Bruk av treningsrom hos SpareBank 1 (ti minutter unna kontoret)
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår

 

— Spleis bringer mennesker sammen og gjør det lekende lett for vanlige folk, ildsjeler, gründere og organisasjoner å skaffe penger og få hjelp til å realisere sine drømmer og prosjekter.

Lurer du på noe, eller bare nysgjerrig på hvordan det er å jobbe i Spleis? Ta kontakt! Haakon Jensen, leder produktutvikling, 951 03 981

Søknadsfrist: Før 24. april

Stillinger

Se alle stillinger