VG Annonse søker en business optimizer

Søknadsfrist: 16. September

Har du analytiske superkrefter og et øye for god lønnsomhet? Er du i tillegg utpreget digital og forstår det kommersielle potensialet i teknologiske nyvinninger? Da ønsker vi deg med på laget.

Den uavhengige journalistikken er avgjørende for et velfungerende demokrati, men salget av papiraviser går stadig ned. Det betyr at digitale løsninger i større grad må finansiere journalistikken. VG Annonse søker en forretningsutvikler som kan snuse frem nye forretningsmodeller for fremtidens mediehus.

Hva skal du jobbe med?

Annonseavdelingen i VG sikrer god lønnsomhet ved å utvikle innovative annonseprodukter og nye, digitale inntektsstrømmer. Vi trenger deg på laget for å få en av våre nysatsninger opp på beina. Du vil få ansvar for å lede og forbedre denne nye satsningen og sikre dens lønnsomhet.

Når du har gjort en veldig god jobb med det, vil du få ansvar for videre kommersialisering av VGs nisjesider; Pent, MinMote, Godt, Tek og VG Reise. Med utgangspunkt i innsikt om nisjene skal du kartlegge markedet de opererer i og finne nye lønnsomme muligheter. Det er viktig at du ser på både brukerne og forretningsmodellene, og optimaliserer disse.

Kort oppsummert blir det din oppgave å optimalisere løsningene vi har i dag, og bidra nye løsninger for våre lesere og annonsører. Selv om du er ansatt i VG, har du også ansvar for alle Schibsteds mediehus.

Hvem søker vi etter?

Vi ser etter et ja-menneske som takler høyt tempo og har stor interesse for innovasjon. Du er i tillegg en lagspiller som tar i et tak der det trengs. Du har analytiske ferdigheter, kombinert med at du er en initiativtager som kan jobbe proaktivt ut mot salgsavdelingen.

I rollen vil det bli regneøvelser i form av analyse eller business case, så du må ha et godt øye for tall. Men det vil også være viktig at du kan selge inn dine forbedringer på en lettfattelig måte.

Det er fordelaktig at du har en relevant høyere utdannelse innen økonomi, innovasjon, ingeniørfag eller erfaring fra feltet. Det viktigste er at du har en digital forståelse.

Hva kan vi gi deg?

VG Annonse har et veldig godt arbeidsmiljø. Her er det høyt under taket, mye engasjement og stor entusiasme. Som forretningsutvikler vil du være en del av et miljø som er vant til å teste ut nye ting hele tiden, som du kan se på fronten til VG. Du kommer til å ha mye å bryne deg på, men du kan alltids sparre med noen av landets fremste eksperter på design, utvikling, kommersialisering og alle mulige medier som podcast og video. Kompetansen i organisasjonen er enorm, og mulighetene mange.

Vi er konkurransedyktige på lønn og andre betingelser, og vi har gode pensjons- og forsikringsordninger. I tillegg har vi eget trimrom i kjelleren, bedriftsidrettslag, telefon, internett og bedriftshytter.

Bli med på laget!

Kontaktperson: Torill Nikø, tel: 980 06 939, epost: torill.niko@vg.no

 

Slik blir ditt første år i VG: ▼

I løpet av den første uken har du kommet deg på plass og fått en varm velkomst av hyggelige kollegaer. Du har også blitt godt kjent med nylanseringen du skal være ansvarlig for å gjøre lønnsom, og skjønt at det er mye du kan gjøre for at dette blir veldig bra.
Etter en måned har du sterkt eierskap til den nye tjenesten og fått gjennomført ditt første punkt på listen over ting som må gjøres for at nylanseringen blir knallbra. Du har gått inn i rollen som prosjektleder og fått god flyt i prosjektet. Du begynner å kjenne de ulike miljøene og forstå hvordan du kan få gjennomført dine prosjekter.
Etter ett år har nylanseringen gått knallbra, og den er lønnsom. Du er ansett som en god prosjektleder og har beveget deg over til et nytt prosjekt. Der har du imponert alle med din evne til å analysere deg frem til lønnsomme business case slik at dine ideer blir prioritert. I dine prosjekter at det er mye som skjer og alltid god fremdrift. Kanskje har du vokst såpass mye at du er i praksis vår utviklingsleder?

 

Stillinger

Se alle stillinger