Martin Lang og Alexander Skaug i MyFoodOffice gleder seg over at Are Traasdahl har blitt foodtech-gründer. Fotos: Per-Ivar Nikolaisen

Tech-baker’n ønsker Are Traasdahl velkommen til foodtech-boomen

Per-Ivar Nikolaisen

Per-Ivar Nikolaisen

Redaktør og gründer i Shifter

Publisert 9. september 2019

Temperaturen i norsk foodtech har gått fra lunken til kokende, og gründer Martin Lang mener Traasdahls inntog gjør bransjen enda hetere.

Matteknologi har trendet en stund internasjonalt, og ikke minst i Sverige har unge foodtech-selskaper fått stor oppmerksomhet hos investorene. Blant disse er svenske Karma, som i fjor fikk Stenbeck-familiens Kinnevig inn på eiersiden i en emisjon på 110 millioner svenske kroner. Fra før hadde Klarna-gründer Niklas Adalberth gått inn gjennom sitt impactfond Norrsken. Adalberth var også med på den 55 millioner store emisjonen i britiske Olio. I dag kom den svenske nettavisen Breakit med nyheten om at Coop setter opp en egen plattform for å satse på oppstartsselskaper.

Etter at det ble klart at også suksessgründer Are Traasdahl satser på foodtech i sin nye startup, kan det snart nærme seg kokepunktet også her i Norge.

Bli medlem av Shifter Pro og få tilgang på eksklusive saker (BETA).
Shifter Pro er foreløpig kostnadsfritt.

Registrer deg nå

Er du allerede medlem? Logg inn her.

Bransje: 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på det viktigste som skjer innen startups, innovasjon og teknologi. Motta nyheter, reportasjer, innsikt og eksklusivt materiale rett i innboksen.