Morten Jacobsen gir seg i Schibsted.

Teknologidirektør i Schibsted slutter: «Det har vært et privilegium»

Vilde Mebust Erichsen

Vilde Mebust Erichsen

Journalist

Publisert 13. august 2019

Morten Jacobsen takker av etter 14 år som Chief Technology Officer (CTO) i Schibsted News Media. 

– Det er både rart og vemodig å forlate arbeidsplassen etter så mange år, sier Jacobsen i en pressemelding.

– Schibsted var min aller første jobb, og jeg har vært heldig som har fått jobbe med alle de dyktige folkene her, som hele veien har gitt meg nye muligheter og utfordringer å strekke meg etter.

Han startet som sommervikar i VG i 2000 og har vært fast ansatt i Schibsted siden 2005, samme år som han var ferdig med en MSc i Computer Science ved Universitetet i Oslo.

– Det har vært et privilegium å være en del av arbeidet med å bygge produkt- og teknologi-miljøet til å bli et så potent – og en så sentral – del av fundamentet Schibsted skal bygge sin videre vekst på, sier Jacobsen som mener tiden er inne for å overlate roret til noen andre.

– Vi har fått på plass en svært dyktig produktdirektør i Laila Dahlen. Nå kan Schibsted også få et nytt blikk på helheten med en ny teknologileder, sier han i meldingen.

Jacobsen var med å starte programvarehuset Aptoma, og har i Schibsted jobbet med flere ulike merkevarer. De siste fem årene har han jobbet for konsernet, i ulike produkt- og teknologidirektør-roller.

Schibsted setter nå i gang arbeidet med å finne en ny CTO for News Media, som vil få base enten i Stockholm eller Oslo. Jacobsen jobber ut oktober.

Bransje: 

Har du byttet jobb?

Shifter publiserer jobbskifter for folk som jobber i teknologibaserte oppstartsselskaper, samt de som jobber med teknologiutvikling, innovasjon og forretningsutvikling i etablerte selskaper og virksomheter. Hvis du ikke faller inn under en av disse kategoriene, vil ikke jobbyttet bli publisert.

Del det på Shifter

Meld deg på Shifters nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på det viktigste som skjer innen startups, innovasjon og teknologi. Motta nyheter, reportasjer, innsikt og eksklusivt materiale rett i innboksen.