Unacast-teamet, her fotografert ombord på båt. Foto: Unacast.

Best på jobb i New York: Unacast tildelt pris

Publisert Sist oppdatert

Unacast har blitt tildelt førsteplassen i Built in NYC sin kåring av de 50 beste små selskapene man kan jobbe for i New York.

Kategoriene man har fokusert på i kåringen er konkurransedyktig lønn, helse og velvære, finansiell planlegging og stabilitet, fleksibelt arbeidsmiljø, profesjonell og sosial påvirkning samt fordeler og rabatter.

-- En sterk selskapskultur er ikke målbart og slår ikke ut på kortsiktig verdiskapning, og derfor lett og enkelt å prioritere bort for et ungt selskap. Vi har siden dag én ment at kultur og verdier er avgjørende både for å bygge langsiktige store verdier samt beskytte selskapet mot alle de problemene som et ungt selskap må jobbe seg gjennom. Dette er faktisk den tredje utmerkelsen vi har fått for jobben vi gjør på selskapskultur, og vi har masse jobb igjen å gjøre, forteller Unacast-gründer Kjartan Slette til Shifter.

Vegetarlunsj og ansettelser

Han utdyper med at selskapet fortsatt jobber med å fremme mangfold på flere dimensjoner enn kjønn, og at de nå også i det siste også har begynt å fokusere mer på hvordan de påvirker miljøet.

Unacast har blant annet sørget for at de er klima-positive som selskap, og har i tillegg valgt å bytte ut tradisjonelt kjøttbasert lunsj med vegetarmat enkelte dager. Dette for å sikre at Unacast bidrar på sin kant til at man kan nå klimamålene.

-- Det viktigste er dog at vi jobber mer og mer med å bruke innsikten vi har om verden til gode formål som hvordan vi best bygger og bruker byene våre - for å minimere forurensing og øke trivsel. Det er spennende dager, forteller Slette.

Slette forteller at prisen vil ha god effekt på rekrutteringen til selskapet, men at det å være et bra selskap ikke er et markedsføringsstunt. Det handler heller om de norske verdiene tillit og åpenhet, skriver Unacast i et blogginnlegg om prisen.

-- Prisen i seg har en åpenbart og umiddelbar effekt på ansettelser. Det er en enorm kamp om de beste talentene i "hot spots" som NYC - og det å stå frem som dét beste selskapet å jobbe for, basert på tydelige nordiske verdier, er en enorm og unik fordel i den konkurransen.