Vio-staben vil at abonnementstjenester på digitale aviser skal ligge under juletrærne i år. Fra venstre: CTO Simen Sægrov, CEO Agnes Dyvik, innholdsansvarlig Miriam Øyna, utvikler Nikolai Bakhanov. Foran, fra venstre: kommersielt ansvarlig Marcus Soknes, COO André Sebastian Værness-Wold og digitaldesigner Ørjan Windsland. Foto: Gard Michalsen
Vio henter 2 millioner kroner fra Angel Challenge-nettverket
Men selskapet håper på å hente tre millioner til de neste dagene.
Vio vant ikke fjorårets Angel Challenge-finale, men mottok likevel prisinvesteringen på 1,3 millioner kroner da vinneren Socius sa fra seg investeringen.
Nå har medieplattformen Vio, som lar deg konsumere betalt magasininnhold til en fast sum per måned, hentet to millioner kroner fra samme investornettverk, skriver Dagens Næringsliv.
Tidligere investor-deltagere i Angel Challenge har samlet sammen en million kroner som utløser en million ekstra statlige pre-såkornskroner.
– Det vi har hentet og skal hente skal primært brukes til å skalere produktet ut av Norge og inn i andre land i Norden, samt i Storbritannia. Så dette skal gå til markedsføring for å styrke vår posisjon her og i resten av Norden, sier daglig leder Agnes Dyvik i Vio til Dagens Næringsliv.
De neste dagene blir Dyvik og medgründer André Wærness-Vold å finne på konferansen Slush i Helsinki, der de skal jakte ytterligere tre millioner kroner. Hun har i oktober i år uttalt at de må hente totalt 10 millioner kroner.
–Vi må hente 10 millioner kroner i løpet av neste seks måneder for å kunne skalere raskt nok. Vi vil ut av Norge og trenger penger for å nå ut i nye markeder, sa hun til Shifter.
Men å finne penger i Norge er ikke lett, medga hun.
–Det er ikke lett å hente penger i Norge. Det er et lite investormiljø og lav risikovilje. I tillegg er mange investorer i Norge veldig b2b-fokuserte og få som investerer i konsumentmarkedet, mener Dyvik, som nå utvider investorjakten til resten av Norden og England, men understreker at det har blitt litt bedre i Norge den siste tiden.