Christian Kamhaug, kommunikasjonssjef i Elkjøp, Kenneth Dreyer, gründer og daglig leder i We Are Brand (øverst) og Joachim Sperling, direktør for den danske tenketanken AxcelFuture. Foto: Elkjøp, Kenneth Dryer, AxcelFuture.
Christian Kamhaug, kommunikasjonssjef i Elkjøp, Kenneth Dreyer, gründer og daglig leder i We Are Brand (øverst) og Joachim Sperling, direktør for den danske tenketanken AxcelFuture. Foto: Elkjøp, Kenneth Dryer, AxcelFuture.

Norsk netthandelsgründer: – Vi er ikke på Amazon fordi vi har lyst. Vi er der fordi vi må. Hadde det vært opp til meg, hadde vi ikke vært Amazon.

Publisert   Sist oppdatert

Amazon kommer til å dominere netthandel i løpet kort tid, dersom de skulle beslutte å gå inn i Norden, mener dansk ekspert. -- Det er jo ikke sånn at den dagen de kommer, så legger vi oss ned for å dø, sier Elkjøp, som mener de kan leve side om side med giganten.

Shifter skrev nylig om Orkla som er i ferd med å bygge opp en Amazon-enhet for å lære hvordan de skal være relevante på en markedsplass. Noen norske aktører selger på plattformen fordi de selger til USA som marked

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 369 kroner per måned

Bestill her

Digitalt abonnement - 3690 per år

Bestill her

Bedrift som ønsker fem eller flere tilganger

Ta kontakt med
[email protected]