Christian Kamhaug, kommunikasjonssjef i Elkjøp, Kenneth Dreyer, gründer og daglig leder i We Are Brand (øverst) og Joachim Sperling, direktør for den danske tenketanken AxcelFuture. Foto: Elkjøp, Kenneth Dryer, AxcelFuture.
Christian Kamhaug, kommunikasjonssjef i Elkjøp, Kenneth Dreyer, gründer og daglig leder i We Are Brand (øverst) og Joachim Sperling, direktør for den danske tenketanken AxcelFuture. Foto: Elkjøp, Kenneth Dryer, AxcelFuture.

Norsk netthandelsgründer: – Vi er ikke på Amazon fordi vi har lyst. Vi er der fordi vi må. Hadde det vært opp til meg, hadde vi ikke vært Amazon.

Publisert Sist oppdatert

Amazon kommer til å dominere netthandel i løpet kort tid, dersom de skulle beslutte å gå inn i Norden, mener dansk ekspert. -- Det er jo ikke sånn at den dagen de kommer, så legger vi oss ned for å dø, sier Elkjøp, som mener de kan leve side om side med giganten.

Shifter skrev nylig om Orkla som er i ferd med å bygge opp en Amazon-enhet for å lære hvordan de skal være relevante på en markedsplass. Noen norske aktører selger på plattformen fordi de selger til USA som marked

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her