Amund Eide Igesund er ny "growth hacker" i Wiral
Skal sikre økt salg av det norske zipline-kameraet.
Igesund har de siste ti årene jobbet med digital markedsføring, de siste fem årene i Kina. Wirals nye "growth hacker" har også en mastergrad i økonomi.
– Da jeg returnerte til Norge hadde jeg et mål om å finne en jobb som kombinerer store deler av ferdighetsspekteret mitt, sier Igesund og fortsetter:
– I tillegg var jeg opptatt av å finne et firma som solgte produktene sine globalt - og hvor det ble lagt opp til at mye av salget skulle skje på nett.
I Wiral fant han "en god stilling i et ungt, ambisiøst og dynamisk miljø":
– Wirals målgruppe er også noe jeg kan identifisere meg med, noe som gjør det lettere å identifisere og oppsøke relevante salgskanaler.
Nå ser Igesund frem til å legge strategien for nettsalg i årene som kommer.
– Til tross for Wirals sterke vekst, er det fortsatt mye upløyd mark når det kommer til salg gjennom digitale kanaler.
Les også: Wiral solgte for 4,4 millioner: Nå tar de grepet som skal føre zipline-kameraet til nye høyder