Andy Barnes er ny sjefsdesigner hos Hold: Skal gi folk makt over sine digitale liv
Andy Barnes blir sjef for produktdesignerne hos Hold, og gleder seg til å involvere brukerne i videre designprosessen rundt appen som skal redusere mobilbruk.
Barnes har tidligere jobbet for blant andre Natural History Museum i London, men det var erfaringene fra Kahoot som gjorde at han bestemte seg for å tre inn i startupverdenen for alvor. Og helt siden da har Barnes jobbet for å fremme "designtankegang" og ulike metoder for design.
Hos Hold skal Barnes også gjøre dette, og får ansvaret for å lede designprosessen.
-- I tillegg til den researchen som skal gjøres hver dag, så skal jeg jobbe med design og testing av vårt nåværende produkt. Jeg skal også jobbe med teamet for å utvikle og videreføre vår eksisterende prosess for produktdesign. Jeg gleder meg spesielt til å sikre at folk som bruker appen står i sentrum for alle avgjørelser, og at deres tilbakemeldinger og utfordringer blir grunnmuren for vårt arbeid, forteller Barnes.
-- Et vedvarende og voksende problem
Barnes forteller at tidligfase-startupen Hold går gjennom "mange interessante utfordringer" han ser frem til å utforske som designer, og at dette gir rom for å prege produktet. Han understreker at han først og fremst ser frem til å samarbeide med teamet og brukerne, slik at de sammen kan avdekke disse utfordringene - og designe verdifulle og gjennomtenkte løsninger.
-- Som selskap håndterer Hold et vedvarende og voksende problem. Når stadig flere folk setter spørsmålstegn ved de forholdene de har til digitale produkter og tjenester, så tror jeg det finnes et stort marked for den typen hjelp og veiledning vi kan tilby. Jeg blir opprømt av å se hvordan Hold kan hjelpe folk å bli de virkelige sjefene i sine digitale liv.
Barnes begynte sin designkarriere i GR/DD, der han laget digitale spill og læringsopplevelser for blant andre Natural History Museum, HIT Entertainment og Historic Royal Palaces.