VP of business and marketing, Anette Ståløy, i Dirtybit, under fjorårets Slush-konferanse. Foto: Per-Ivar Nikolaisen
Podcast: Slik får du 30 minutter med den innerste sirkelen i Google Play. Dirtybit deler sine tips for nettverking
Markedssjef Anette Ståløy i spillselskapet Dirtybit forteller hvordan hun jobber for å møte de rette menneskene blant 20.000 deltagere på en av verdens ledende tech-konferanser, og slik blir anbefalt av redaktørene i Google.
Det begynte med «kjenner du noen som kjenner noen»-metoden i Silicon Valley. Denne uka endte det med en hel halvtime med den innerste sirkelen i Google Play Store på årets Slush-konferanse i Helsinki, med en av redaktørene som anbefaler spill for Android-brukere.
-- De er ikke så lette å få tak i. Da jeg kom hit til Slush for to år siden hadde jeg bare et navn, forteller Anette Ståløy, «VP of business and marketing» i Bergens-baserte Dirtybit.
I Helsinki møtte hun til podcastinnspilling med Shifter, for å dele sine tips for hvordan hun klarer å få tak i de riktige og viktige personene gjennom målrettet nettverking. Målet med å møte Google-redaktøren er å få nok en uke som «featured game» om ikke altfor lenge -- noe Funrun er nettopp akkurat denne uka, og som gir et enormt oppsving i nedlastinger.
-- Når vi får en global «featuring» i Google Play, da er det jubel på kontoret, sier Ståløy.
- Men hvordan klarer du egentlig å trenge gjennom hos personer som får tusen eposter om dagen, og sørge for at de husker deg?
- Hvis du først er så heldig å få en prat, hva er det viktigste å ha tenkt på?
- Hvordan skal du egentlig huske alle menneskene du møter?
- Og ikke minst, hva er den verste tabben du kan gjøre i nettverking?
Last ned i Itunes eller din foretrukne podcast-platform på Android, eventuelt lytt her i nettleseren. Ikke glem å abonnere.