Bent Stamnes, head of marketing i Notch.
Bent Stamnes går fra FuseTools til britiske Notch
Skal selge sanntidsgrafikk-verktøy til konserter med verdenskjente artister.
Det britiske selskapet Notch har utviklet et verktøy for å lage sanntidsgrafikk og videoeffekter. Resultatet av verktøyet er det du blant annet ser av grafikk på konserter med verdenskjente artister. De har eksempelvis levert løsningen til konserter med U2, Coldplay, Jay-Z etc…
Og nå har de ansatt Bent Stamnes, som tidligere var CMO i Fusetools, til en tilsvarende rolle i Notch.
Skal skape vekst
-- Jeg blir «Head of Marketing», som tilsvarer en CMO-rolle. Jeg kommer også til å sitte i ledergruppen med gründerne av selskapet og bidra til den strategiske retningen, sier Stamnes.
Stamnes’ primære jobb er å skape vekst for produktet.
-- Det er primært to målgrupper for Notch. Det er produksjonshus som organiserer konserter og det er designere som vil lage realtidsgrafikk, sier han.
Han forteller at det i dag ofte brukes forhåndsinnspilt video som grafikk på konserter, men med Notch er det grafikk som skjer i realtid og som er interaktiv, som skaper helt andre muligheter for sceneopplevelsen.
-- Min utfordring er å lage et klart budskap for hvorfor det å jobbe i sanntid er en fordel det er verdt å betale for. Det er et budskap jeg kan stå hundre prosent bak, sier Stamnes.
Selv om hovedkontoret er i London, skal Stamnes jobbe fra Norge.
-- Det var en krevende runde med Skatteetaten og Nav for å få det til, men vi kom heldigvis til en enighet, sier han og ler.
Hør på podcasten med Bent Stamnes, fra da han fortsatt jobbet i FuseTools.