Bjørnar Skog og Martin Rød (t.v)opplevede vekst, men investorpengene lot lenge vente på seg.

Eventum henter åtte millioner kroner. PR-gründer Øystein Tynning blant investorene

Publisert Sist oppdatert

Nå er lokalenes Airbnb verdt 24 millioner kroner.

De siste månedene har Eventum jaktet på investorer. Nå er emisjonen ferdig, melder Dagens Næringsliv. Den ble til slutt på åtte millioner kroner. Blant de kjente fjesene som nå går inn i Eventum, finner vi blant annet den tidligere McKinsey-toppen Trond Riiber Knudsen og gründer i kommunikasjons- og eventbyrået JCP, Øystein Tynning.  Alliance Venture og Angel Challenge er også blant investorene.

I mai i år skrev Shifter om hvordan Eventums inntekter steg jevnt og trutt, men at investorene uteble.

- De proffe ventureselskapene er interessert først når vi er blitt internasjonale. Men vi har levert god vekst måned etter måned. Hvor er engleinvestorene i Norge, sa Martin Rød og Bjørnar Skog i Eventum til Shifter den gangen.

Mulighet for skalering

Siden den gang har Eventum fått plass i Are Traasdahls startupprogram i New York. Og nå har altså investorene meldt seg. Trond Riiber Knudsen forteller til DN hvorfor han nå velger å gå inn i selskapet.

- Markedet for utnyttelse av arrangements- og konferanselokaler har i dag veldig lav utnyttelsesgrad, så der er det muligheter for aggregering og skalering dersom man eier det største lageret i markedet, sier Riiber Knudsen.

Han mener det også er muligheter for internasjonal skalering.

Amerikansk interesse

Daglig leder og gründer Jin Ha sier til DN at det i forbindelse med propellerprogrammet til Traasdahl, også har vært amerikanske interessenter.

- Men da hadde vi allerede satt en pris, så vi får heller ta det i neste runde, sier Ha.

Han har gründer Eventum med blant annet Bjørnar Skog (på bildet).

 

Du har nettopp lest en sak på nettavisen Shifter

Shifter er Norges nettavis for startups og innovasjon. Følg oss på Facebook og Twitter. Og meld deg på nyhetsbrevet vårt.

Last også ned vår seneste podcast med Kjartan Slette i Unacast. I podcasten er Slette innom valget i USA, om å være pappa samtidig som man bygger et globalt tech-selskap, om hvordan han havnet i tech, bakgrunnen fra musikkbransjen og Wimp/Tidal, hvorfor de ansatte kan ta så mye fri de vil, samt mye mer.