Arnulf Refsnes i Brødboksen. Foto: Brødboksen.

Brødboksen legger ned

Lucas Weldeghebriel

Lucas Weldeghebriel

Journalist og gründer i Shifter

Publisert 22. januar 2018

Selskapets desperate jakt på investorer før jul førte ikke frem. Mandag la Brødboksen ut meldingen om at de legger ned.

Det ble for tøft for selskapet som leverte ferskt brød og ferskpresset juice på døren til titusenvis av kunder hver helg.

–Da vi startet Brødboksen for to år siden, hadde vi en klar visjon: Vi skulle levere en tjeneste som var så god at alle ville bruke den. Samtidig visste vi at kampen mot matvaregigantene ville bli svært tøff, skriver selskapet på sitt nettsted mandag.

–Vi er veldig lei oss for at «hvetebrødsdagene» dessverre er over», skriver de videre.

Til tross for at selskapet hentet 35 millioner kroner i september til en verdivurdering på 105 millioner kroner, hadde Brødboksen nesten tom bankkonto, og var i høst på jakt etter en industriell investor.

–Vi har tatt direkte kontakt med en rekke industrielle investorer, og har den siste uken vært i forhandlinger med enkelte av disse, sa daglig leder Arnulf Refsnes til DN.

Han håpet at en endelig avtale kunne være på plass i januar eller februar, men det gikk dessverre ikke slik han håpet.

Tidligere i år la også nettmataktøren marked.no ned butikken.

Bransje: 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på det viktigste som skjer innen startups, innovasjon og teknologi. Motta nyheter, reportasjer, innsikt og eksklusivt materiale rett i innboksen.