SHE Community ekspanderer - ansetter PR-profil: – Målet er å skape endring. Først i Norge og så globalt.
Susanne Kaluza går fra PR-byrået Trigger for å bli daglig leder i SHE Community.
Likestillingsselskapet har som mål å bidra til å øke antall kvinnelige ledere, investorer og gründere.
– Målet er å skape endring. Først i Norge og så globalt. Rekrutterer du hovedsakelig fra den ene halvdelen av befolkningen miste du utrolig mye relevant erfaring og kompetanse, sier den nyansatte Kaluza - i en artikkel publisert på eget nettsted.
Også næringslivstoppen Camilla Hagen Sørli går inn som styreleder i selskapet.
– Vi hadde over 60 søkere til stillingen, men Susanne var drømmekandidaten, sier hun - og forklarer hvorfor:
– Hun har en unik innsikt og kompetanse og med en uredd stemme innenfor feltet. Susanne tenker stort, men samtidig realistisk og er en motiverende og målrettet leder med et engasjement som smitter. Som mor til tre barn har hun i tillegg en enorm kapasitet jeg beundrer.
Les også: Damer dro til dalen: Her girer She Invest opp for få flere kvinnelige investorer
SHE Index
Seriegründer Heidi Aven startet SHE i 2014 med en 8. mars-konferanse i Oslo for kvinner i næringslivet, men initiativet har etter hvert også inkludert konferanser, studieturer, mentor-ordninger og kompetansehevende programmer.
Denne våren lanserte SHE, i samarbeid med konsulentselskapet EY, SHE Index, som hvert kvartal skal måle likestillingsnivået i bedrifter etter en rekke parametre.
Så langt har 25 av Norges 50 største bedrifter blitt med, ifølge selskapet.
– Vet du ikke hvor du er i terrenget, blir det vanskelig å nå mål. Vi er glade for den positive mottakelsen SHE Index har fått så langt og jobber nå med å forbedre den ytterligere blant annet ved bruk av kunstig intelligens. Målet er at den skal bli et konkret og nyttig verktøy for næringslivsledere både i norske og internasjonale selskaper, sier Aven.
Les også: Karen Dolva er årets SHE-gründer