Disse fem er med i MasterCards startup-program: – En mulighet for å vise at vi hører hjemme i "Champions League"
Spiff, Diwala, Huddlestock, Quantfolio og DiggEcard deltar alle i NFT Venture og MasterCard sitt startupprogram denne våren.
Totalt 15 selskaper har blitt valgt ut til å delta i vårens Lighthouse-program i København, Oslo og Tallinn, skriver Lighthouse Development Program i en pressemelding.
Hvert selskap har ifølge overnevnte blitt valgt fordi de har bevist at de bygger løsninger som er innovative, skalerbare og at de aller viktigst har påvirkningskraft.
-- MasterCard og NFT Ventures er ledende innenfor fintech, betaling- og bank infrastruktur. Programmet gir oss en unik mulighet til å jobbe med APIene og den global infrastruktur til MasterCard, som er blant den beste i verden, forteller Carl-Nicolai Wessmann, gründer og CEO i Spiff.
Han mener at med den lokale forankringen programmet får gjennom NFT Ventures og DNB Norge, finnes det ikke et bedre program for Spiff her og nå. Blant annet vil deltakelsen bety at de får tilgang på de fremste selskapene i industrien, og en mulighet til å samarbeide med mange andre folk.
-- Nettverkene og kunnskapen vi får gjennom å bli med på et slikt program, blir viktig for oss i tiden fremover. Det gir Spiff mye mer enn den tiden det tar. Vi skal gjøre det så enkelt som mulig for brukerne våre å spare, og det betyr at vi skal samarbeide med banker og fintechs i mange land. Nettopp derfor er LDP midt i blinken for Spiff.
-- Vokser fra krets- og landslag
Sammen med MasterCard, NFT Ventures, bankpartnere og eksperter innen jus, tech og strategi, håper Lighthouse Development Program å bidra til og bygge resultater basert på samarbeid som vil berike finansindustrien.
Wessmann forteller at deltakelsen i programmet er et signal på at de vokser, og blir stadig bedre på det de gjør.
-- For oss handler det om å ta det neste steget. Det blir litt som å vokse opp fra å være gode på krets- og landslag, til å nå ta steget opp i Nordisk/Baltisk champions league. Vi skal ut til nye markeder i år, sier Wessmann.
Han forteller at Spiff blir en døråpner nå som de skal ta Spiff ut i nye markeder og land. Med MasterCard i spissen, dekker programmet store deler av verden.
-- Dette går hånd i hanske med vår ambisjon om å tilrettelegge for at mennesker fra hele kloden kan bruke Spiff-plattformen til å spare. Med LDP får vi tilgang til fintech-investorer vi ellers aldri ville nådd. Deltakelse i programmet har i tillegg en perfekt timing - før sommeren skal vi nemlig reise vekstkapital for Spiff. Dette er en mulighet for å vise at vi hører hjemme i "Champions League", sier Wessmann.
Totalt skal 15 selskaper delta i Lighthouse Development Program, og vinneren annonseres på Money 20/20 i juni.