Didrik Dimmen, tidligere markedssjef i Flowmotion. Foto: Per-Ivar Nikolaisen

Didrik Dimmen var vinneren som satset alt, men tapte: Historien om hvordan Flowmotion mistet flyten

Per-Ivar Nikolaisen

Per-Ivar Nikolaisen

Redaktør og gründer i Shifter

Publisert 19. september 2019

Han satte rekorder på Kickstarter, var pitchekonge og tok backflips på startup-events. Men så begynte problemene for Didrik Dimmen og Flowmotion.

Didrik Dimmen tar av seg morgenkåpen. Med badebukse og bokstavene FLOW skrevet på brystkassen tar den tidligere BMX-mesteren en baklengs salto ned i det iskalde vannet — der holder han en ett minutt og 52 sekunder lang monolog om mobilkamera-stickens fortreffelighet, før han går på land igjen.

Full av selvtillit vinner Flowmotion nok en pitchekonkurranse, denne gangen altså i et hull i isen i Nord-Finland. Selv i sine verste mareritt kunne ikke de unge gründerne forestille seg at de litt over tre år etter denne kvelden på Polar Bear Pitching i Oulu skulle gå den tunge veien til skifteretten.

— Det var jo en boost for selvtilliten å vinne disse konkurransene. For første gang fikk vi også internasjonal presse. Det ga oss dessuten en del penger i oppstarten, forteller Didrik Dimmen, forhenværende markedssjef i Flowmotion.

For første gang snakker han ut i media om hvordan et av de mest omtalte selskapene i den nye norske gründerbølgen gikk til bunns.

Bli medlem av Shifter Pro og få tilgang på eksklusive saker (BETA).
Shifter Pro er foreløpig kostnadsfritt.

Registrer deg nå

Er du allerede medlem? Logg inn her.

Bransje: 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på det viktigste som skjer innen startups, innovasjon og teknologi. Motta nyheter, reportasjer, innsikt og eksklusivt materiale rett i innboksen.