DIFFER: Fra venstre: Geir Sand Nilsen, Matthew Frasier og Kristian Collin Berge. Foto: Differ
Norsk chatbot-selskap ansetter fra Opera
Det norske chatbot-selskapet Differ ansetter Matthew Frasier som salgsdirektør.
Han er tidligere salgsdirektør i Opera og var ansvarlig for å etablere selskapet i USA.
Frasier har 12 års erfaring med software-salg, og flytter nå til Norge for å bygge den internasjonale satsningen.
–Jeg ønsket å finne en startup med massivt globalt potentsial der jeg kunne bygge opp den internasjonale satsningen. Valget falt på Differ. Høyere utdanning har en massivt potensial for nye tjenester, sier Frasier i en pressemelding.
Han går umiddelbart i gang med å lansere og skalere Differ i Nord-Amerika og sentrale markeder i Europa.
Differ automatiserer oppfølging av studenter og svarer på ofte stilte spørsmål fra studentene ved bruk av chatbots. Målet er at alle kurs i høyere utdanning skal ha sin egen robotassistent.
Differ utvikles i tett samarbeid mellom EdTech Foundry og Handelshøyskolen BI.