Rubrikk-appen Tise dobler antall brukere og lanserer i Kina
Sterk vekst på kort tid for rubrikktjenesten Tise.
Tise ble startet i 2014 av Erik Rime og Axel Franck Næss. På høsten 2016 fikk de Jenny Skavlan om bord som investor, og siden november har tjenesten doblet antall registrerte brukere. De teller nå totalt 190.000, og av disse bruker 25.000-30.000 appen daglig, skriver DN.
–Veksten skyldes at vi har et produkt som folk liker, og som de derfor nevner for vennene sind. Denne fellesskapstankegangen har vært avgjørende for oss som ikke har råd til å bruke millioner på markedsføring, sier gründer og daglig leder Eirik Røyland Rime i Tise til DN.
Det er ikke like stor vekst som de opplevde den første måneden Jenny Skavlan begynte å promotere produktet. Da gikk de fra 25.000 til 85.000 nedlastninger på én måned.
Selskapet har nylig lansert en kinesisk variant med hjelp fra styreleder og tidligere Telenor-Topp Rolv Erik Spilling.
–Vi har en kinesisk variant av Tise ute som kjører på kinesiske servere. Prosjektet er i en eksperimentfase og ikke markedsført ennå, men Kina er et av verdens største markeder for rubrikkannonser, så potensialet er enormt, sier Rime til DN.