Norsk «influencer»-byrå med globalt ELLE-samarbeid: Ruster opp til et internasjonalt marked
United Influencers blir strategisk partner - og leverandør av konsepter- og «influencere» til den internasjonale salgsavdelingen i ELLE.
– Vi er utrolig stolte over å få på plass denne avtalen med ELLE International, sier Louise Fuchs, CEO i United Influencers International, i en pressemelding.
I dag når ELLE globalt ut til over 75 millioner mennesker på nett, og har rundt 33 millioner lesere av magasinet.
United Influencers har mange av de største «influencerne» i Norden i porteføljen, som for eksempel Camilla Pihl, Sophie Elise, Caroline Berg Eriksen, Marna Burøe (Komikerfrue) i Norge, og giganter som Anine Bing, Therese Lindgren og Parnevik-familien i Sverige.
I tillegg har de kontakt med over 400 internasjonale influencere.
– Ledende i Norden
Samarbeidet skal føre til større nedslagskraft i viktige målgrupper, og tilby en effektiv «markeds-mix», skriver United Influencer i pressemeldingen.
– United Influencers har vært ledende på influencer marketing i Norden over flere år. Vi har jobbet hardt med å profesjonalisere bransjen, og for at næringslivet skal forstå at det å jobbe med opinionsledere på nett lønner seg, og at dette er en markedsførings-mekanisme som er her for å bli, sier Fuchs, tidligere kommunikasjonssjef for Schibsteds Produkt og Teknologi-satsinger.
Kundene vil være store internasjonale merkevarer som allerede ligger i ELLEs portefølje, samt nye spennende merkevarer som vil satse på influencer-drevet markedsføring.
– Etter å ha startet vår satsning i det internasjonale markedet har vi fått merke at Norge og Sverige ligger langt foran resten av verden når det gjelder å jobbe profesjonelt og strategisk med influencer marketing, sier selskapets CEO.
____________________________________________________________
United Influencers:
- United Influencers (UI) er et globalt influencer marketing byrå med hovedkvarter i Oslo.
- Bedriften ble grunnlagt i 2014.
- I dag er UI det ledende influencer marketing byrået i Norden.
- De har de største influencerne i Norge og Sverige på teamet, når ut til millioner av forbrukere hver dag, har lansert over 2000 suksessfulle kampanjer over 5 år og har ca 40 eksperter på teamet.
- De eier lisensen til å publisere ELLE i Norge og samarbeider tett med magasinet som holder til i UIs hovedkvarter.