Den store planen er fortsatt å gå ut i den store verden.
Annonse
– Jeg har hele tiden hatt en drøm om å lage en inspirerende nettbutikk, hvor vi samarbeider direkte med fashion-merker. Det gir den beste opplevelsen for shoppere, og gir oss også mye større marginer, sier tech-gründer Jeanette Dyhre Kvisvik - fra den røde løperen på lanseringen av Villoids nye plattform under årets Elle-fest.
Nettbutikken er forbeholdt jenter - og skal samle «de mest populære merkene» i en målgruppe mellom 18 og 38 år, som FWSS, ByTimo, MAUD og Iben.
Influencers
Annonse
Og i tråd med Villoid-appen, skal nettbutikken også være drevet av «influencere». Først ut: et eksklusivt design-samarbeid om en «limited edition»-sommerkolleksjon av og med kjendisskuespiller Pia Tjelta.
– Det finnes ikke en slik norsk "multibrand"-nettbutikk med fokus på jenter - og på de som inspirerer de, nemlig influencere. Altfor mye av handelen går til «supermarkeder» som Boozt og Zalando, ut av landet, sier Dyhre Kvisvik.
– Planen var egentlig å åpne nettbutikk først i Storbritannia, men nå griper vi en fantastisk mulighet i Norge først - før neste marked, sier hun - og understreker: «vi er jo norske gründere».
– Jeg skjønte ikke hvorfor det ikke gikk fortere å hente de pengene vi skulle, fortalte Dyhre Kvisvik til Shifter den gang.
Forretningskonseptet ble vridd om. Villoid skulle handle om shopping på alle flater, ikke bare i appen - og tjenesten satset allerede da mer mot ren «e-commerce» via «influencere».
Annonse
Skape verdier
Endringen ga raskt resultater.
– Vi dreide forretningsmodellen underveis og plutselig snudde det over natten. Investorene spurte hvor mye de kunne få, ikke hvor mye vi ba om. Jeg har aldri vært i en slik situasjon, sa en meget fornøyd Kvisvik da emisjonsrunden var over.
Men at hun selv er en stor "fashionista", har gründeren tidligere avslått.
– Fashion er kult, men jeg er aller mest opptatt av å skape suksessfull bedrift som tjener penger, som skaper verdier for aksjonærene, sa Dyhre Kvisvik til Shifter i fjor sommer.