Dette er et utdrag fra vårt nyhetsbrev om finansteknologi, FinShift, som sendes ut hver onsdag. Meld deg på brevet under.
Annonse
Dagens gjest er Jamal Hussain, Country Manager Norge i Northmill Bank.
Hva går jobben din ut på?
Jeg har ansvaret for å lede og utvikle bankens virksomhet i det norske markedet. Med andre ord, bygge et råsterkt team som lager produkter og tjenester som forenkler det økonomiske livet og gir en fantastisk brukeropplevelse bygget på den nyeste teknologien som finnes. Og ikke minst, sørge for å få Northmill Bank på det norske kartet!
Annonse
Hva er det mest spennende prosjektet du har jobbet på så langt?
Å bygge en bank i Norge fra bunnen av (midt i pandemien). Det har vært en utrolig gøy reise som startet med å sende søknad om etablering av banken til Finanstilsynet, til å snekre de minste detaljene for hver aspekt av banken. Å etterpå kunne se hundrevis av fornøyde kunder som har fått bedre privatøkonomi med tjenester jeg har vært med på å lansere.
Hva gjør bankene om tre år som de ikke gjør i dag?
Jeg tror at bankene kommer til å fokusere på å tilby tjenester og produkter som er skreddersydd og tilpasset hver kundes preferanser og behov. At det legges til et lag av relevans og intelligens – uten å miste det personlige preget. Banken skal ikke være kun et middel for å betale regninger eller utføre transaksjoner, den trenger å ha mye mer interaksjon relatert til dagligdagse ting med kundene. Dette vil bli et viktig verktøy for å beholde kunden i et marked hvor det er tøff konkurranse.
Annonse
Kan du fortelle noe om deg selv vi ikke kan lese på Linkedin?
Jeg er veldig glad i å reise, og benytter muligheten ved hver anledning. Det skyldes at jeg er nysgjerrig av natur, liker å oppleve nye ting og øke min kunnskap om andre kulturer og levemåter, noe som faktisk kommer til gode i jobbsammenheng også. Jeg har reist på tvers av alle fem kontinentene, og for å nevne noen kontraster så har jeg besøkt Taj Mahal i India, deltatt i sumobryting i Japan, og overnattet i Amazonas. Det må oppleves!
Hold deg oppdatert på det siste og viktigste om fremtiden innen bank- og finansbransjen
«Det er det eneste nyhetsbrevet jeg leser med en gang det kommer, hver gang. Det er den enkleste og beste måten å holde seg oppdatert på utviklingen og de store spørsmålene innen fintech og betalingsmarkedet.»