Dintero-sjef Daro Navaratnam, til venstre, sammen med nyansatte Kaja Amundsen Tenfjord og vekstsjef Magnus Gledistsch.

Dintero henter markedssjef fra Homely

Betalingsselskapet Dintero gjør seg klar for internasjonal vekst.

Publisert

Dintero har de siste årene etablert seg som leverandør av betalingsløsninger for butikker og nettbutikker – først og fremst i Norge, men mot slutten av fjoråret også i nabolandet Sverige.

Skal man for alvor etablere seg på hjemmebanen til en av de alle største konkurrentene, kjempen Klarna, trengs det gjerne mer ressurser på markedssiden.

Den som er ansatt for å lede det arbeidet, er Kaja Amundsen Tenfjord. Hun kommer far markedssjefsjobben i boligalarmstartupen til Nadir Nalbant, Homely. Før det har hun vært markedssjef i Viaplay-eieren Nent.

Amundsen Tenfjord er ikke redd for å tre inn i Klarnas hjemland.

– Er det en ting vi skal levere på er det god kundeservice. Vi vet hvor viktig det er for nettbutikker at deres betalingsløsninger fungere smertefritt, og vi jobber hardt hver dag for å gjøre hverdagen enklere for de som driver butikk. Slik blir det vekst av, sier hun i en pressemelding.

Daglig leder i Dintero, Daro Navaratnam er fornøyd med ansettelsen.

– Framover vil være viktig å bygge en tydelig merkevare i det vi går inn i nye markeder. Vi ønsket oss en dyktig og erfaren markedsfører med tyngde innen merkevarebygging og er veldig glad for at Kaja sa ja til oppgaven. Sammen skal vi ta Dintero til neste nivå, sier Navaratnam i den samme pressemeldingen.