FinSHIFT 09.03.2022

For Axeptia-sjefen er tilliten en avgjørende suksessfaktor

Publisert

Dette er et utdrag fra vårt nyhetsbrev om finansteknologi, FinShift, som sendes ut hver onsdag. Meld deg på brevet under.

Dagens gjest er Per Nestor Warp, daglig leder i Axeptia.

Pitch selskapet på én setning!

Axeptia kombinerer all relevant informasjon relatert til kredittgivning og oppfølging av kreditt, og gir deg mulighet til proaktiv handling basert på innsikt. Bruk Axeptia fordi kunderisikoen din ikke blir avklart i Excel.

Hva eller hvilken bransje utfordrer dere?

Vi er bransjeuavhengige, alle som selger på kreditt bør bruke vår tjeneste.

Hvorfor kommer akkurat dere til å lykkes med dette?

Vi har erfaring fra skreddersømprosjekter på akkurat dette fra Bisnode (nå Dun & Bradstreet). Vi nyter derfor stor tillit i kredittopplysnings-, inkasso- og ERP-system-bransjene, tillit det er vanskelig å ta igjen for noen andre. Dette gir oss tilgang til informasjon enklere enn det andre kan.

Hva blir deres største utfordring?

Å nå ut til flest mulig, slik at vi kan redde flere fra dårlig likviditet og konkurs.

Fortell noe om deg selv, som vi ikke kan lese på Linkedin?

LinkedIn forteller egentlig veldig mye om meg. Jeg er en teknolog, men synes ledelse er veldig givende. Når jeg ikke jobber er jeg familiefar til tre og har en kone som støtter meg i tykt og tynt. Jeg trener gjerne, så lenge det inkluderer bruk av ball (fotball, golf, innebandy etc). Jeg er glad i å jakte også, men fritidsinteresser er noe jeg må plukke opp igjen senere. Nå er det Axeptia og familien som opptar tiden.