FinSHIFT 25.01.2023

Ungdommelig forsikringsutfordrer

Publisert

Dette er et utdrag fra vårt nyhetsbrev om finansteknologi, FinShift, som sendes ut hver onsdag. Meld deg på brevet under.

Dagens gjest er Simen Ormberg, gründer og daglig leder i Kvikk Forsikring

Pitch selskapet på én setning:

Kvikk er et insurtech-selskap som leverer en disruptiv, heldigital platform for on-demand forsikringsprodukter. Fokuset i Kvikk er teknologi, transparens og å opplyse unge, digitale brukere om forsikring. Vi gir kundene fleksible og innovative forsikringsprodukter – med en fantastisk kundeopplevelse. Med Kvikk vil ingen flere unge voksne reise uforsikret!

Hva eller hvilken bransje utfordrer dere?

Vi utfordrer etablerte sannheter i forsikringsbransjen. Vi ønsker å jobbe med forsikringsbransjen for å tilgjengeliggjøre og synliggjøre forsikring for de unge voksne.

Hvorfor kommer akkurat dere til å lykkes med dette?

Team. Tech. Timing. Vi har et ungt team som forstår de unge voksne, kombinert med erfarne rådgivere og partnere innen tech og forsikring. Vår plattform er skreddersydd for segmentet, og forsikringsbransjen er underdigitalisert i Norge. Etter år med corona og lite reiseaktivitet er kunden langt mer reiselysten, og kombinert med en makroøkonomisk situasjon som gjør kunden i høyere grad kostnadsbevisste.

Hva blir deres største utfordring?

Distribusjon. Det er en utfordring å nå ut til de unge, og vi trenger gode avtaler med de riktige partnerne. Vi er bevisste på utfordringene, og har laget en konkret plan for å lykkes med distribusjonen.

Fortell noe om deg selv, som vi ikke kan lese på LinkedIn?

Min farfar var faktisk Norges raskeste mann på et tidspunkt. Så kanskje det å være Kvikk ligget i blodet?