FinSHIFT 11.05.2022

«Vi bygger noe vi kan være stolte av resten av livet»

Publisert

Dette er et utdrag fra vårt nyhetsbrev om finansteknologi, FinShift, som sendes ut hver onsdag. Meld deg på brevet under.

Dagens gjest er Dag Olav Norem, daglig leder i Folio

Pitch selskapet på én setning:

Folio er en enkel og intuitiv tjeneste for å starte og drive en liten bedrift.

Hva eller hvilken bransje utfordrer dere?

Bank. Takket være et strålende samarbeid med Sparebanken Vest kan vi i Folio bruke vår ekspertise til å lage fremtidens bankopplevelse for bedrifter uten selv å måtte være bank.

Hvorfor kommer akkurat dere til å lykkes med dette?

Fordi digitale kundeopplevelser vil være avgjørende for kundenes valg i fremtiden. Teamet i Folio har lang erfaring med å utvikle digitale produkter for hundrevis millioner brukere. I Folio gjør vi vårt ypperste håndverk og

Dagens gjest er Dag Olav Norem, daglig leder i Folio

Pitch selskapet på én setning:Folio er en enkel og intuitiv tjeneste for å starte og drive en liten bedrift.

Hva eller hvilken bransje utfordrer dere?Bank. Takket være et strålende samarbeid med Sparebanken Vest kan vi i Folio bruke vår ekspertise til å lage fremtidens bankopplevelse for bedrifter uten selv å måtte være bank.

Hvorfor kommer akkurat dere til å lykkes med dette? Fordi digitale kundeopplevelser vil være avgjørende for kundenes valg i fremtiden. Teamet i Folio har lang erfaring med å utvikle digitale produkter for hundrevis millioner brukere. I Folio gjør vi vårt ypperste håndverk og bygger noe vi kan være stolte av resten av livet.

Hva blir deres største utfordring? Distribusjon. Vi vet vi kan lage glitrende kundeopplevelser, selv med begrensede ressurser. Men det klassiske sitatet «The battle between every startup and incumbent comes down to whether the startup gets distribution before the incumbent gets innovation.» treffer så absolutt Folio (sitat Alex Rampell). Å endre kundeadferd innen norsk bank er en utfordring det er gøy å gå løs på hver eneste dag.

Fortell noe om deg selv, som vi ikke kan lese på LinkedIn? Godt maskert på LinkedIn har jeg utnyttet overganger mellom studiesteder og arbeidsplasser til å ta lange perioder med fri for å reise. Alt i alt har jeg besøkt 75 land på syv kontinenter.

Ellers har visst kollegaene mine for vane å kalle meg «Dagobert», «padre», «han far», og «The Powers That Be» (de tre siste var ukjent også for meg inntil jeg ba om innspill til disse spørsmålene).

Hva blir deres største utfordring?

Distribusjon. Vi vet vi kan lage glitrende kundeopplevelser, selv med begrensede ressurser. Men det klassiske sitatet «The battle between every startup and incumbent comes down to whether the startup gets distribution before the incumbent gets innovation.» treffer så absolutt Folio (sitat Alex Rampell). Å endre kundeadferd innen norsk bank er en utfordring det er gøy å gå løs på hver eneste dag.

Fortell noe om deg selv, som vi ikke kan lese på LinkedIn?

Godt maskert på LinkedIn har jeg utnyttet overganger mellom studiesteder og arbeidsplasser til å ta lange perioder med fri for å reise. Alt i alt har jeg besøkt 75 land på syv kontinenter.

Ellers har visst kollegaene mine for vane å kalle meg «Dagobert», «padre», «han far», og «The Powers That Be» (de tre siste var ukjent også for meg inntil jeg ba om innspill til disse spørsmålene).

Powered by Labrador CMS