Crowdfunding-kampanjen skjøt fart midt i fellesferien: Nå snuser Finn-konkurrenten på den siste millionen
– Med den takten vi opplever nå, er det realistisk å skulle komme helt i mål, sier Luado-gründer, Jarle Naustvik.
Småjobb-plattformen er i skrivende stund tre dager - og noen få hundre tusen kroner unna målet om 3 millioner kroner, hentet inn på Folkeinvest.
– Det har vært en fantastisk reise fra null og oppover, men det er fremdeles mulig å være med, så nå gjør vi det vi kan nå for å samle de siste kronene, sier Naustvik.
Det kunne gått begge veier, å fri til «folk flest» midt i fellesferien, men tross mangel på «sommerferie-historikk» ligger selskapet nå helt i toppsjiktet hva gjelder beløp på plattformen, kun slått av ParrotPlay og HEADS.
– Crowdfunding er jo i vår ånd. Vi er et selskap av og for brukerne våre, sa Luado-gründeren da startskuddet gikk tidligere i sommer.
Så langt har 150 investorer signert, et spenn fra 1250 kroner - til 300.000.
– Hvem er de?
– Ja, hvem er de ikke? Det er en god blanding av både brukere og fiksere på plattformen, men også hobby-investorer - og mer profesjonelle, spredt over hele landet. Folk flest, rett og slett, sier Naustvik.
Beløpet er øremerket «bærekraftig vekst» - og skal blant annet brukes på tiltak relatert til markedsføring, salgs og distribusjon.
– Jeg gleder meg særlig over den tilliten 150 mennesker ønsker å gi oss. Det gir en enorm motivasjon, sier Naustvik.
Sammen med Edvard Eikeland, styreformann og selve hodet bak ideen, opprettet Naustvik og digital-byrået DayTwo selskapet i 2016: En småjobb-tjeneste som skal gjøre det enklere å få hjelp med praktiske oppgaver i hus og hage – hvitt og forsikret, til en fast timepris på 249 kroner.
Før crowdfunding-kampanjen hadde selskapet åtte eksterne investorer i ryggen, blant andre Knut Dyremyhr og Bent Oustad.